Skräckfilm!

Sv: Skräckfilm!

Jag älskar skräck :D

Renodlade skräckfilmer med vare sig vampyrer eller varulvar finns det få bra av, tycker jag. Men om du som jag föredrar övernaturliga fenomen snarare än blodiga seriemördare à la Motorsågsmassakern, så finns det mer att välja av. (Men: Motorsågsmassakern är en jävligt bra film :D )

Zombies är ett ganska tacksamt tema, och om man har tröttnat på den klassiska varianten finns det numera filmer med zombies som t ex kan springa och virus-zombies:
- 28 dagar senare och 28 veckor senare
- Rec.
- The Dead
- I am Legend

En film jag äskar som verkligen hyllar skräckfilmernas topp på 80-talet är Insidious. Många kritiserar den för sitt enkla bildspråk, men för mig är det just det som är det geniala i det.

Den läskigaste filmen jag har sett på senare år är Dead Silence. Onda buktalardockor, uäh! Jag är numera ganska luttrad med skräck och brukar sätta på en skräckfilm på paddan på kvällarna som sömnmedel :cool: men Dead Silence, fy :eek:

Mer på spök-temat är alla dessa japanska filmer. Jag var föga imponerad av The Ring-filmerna, men däremot The Grudge satte spår :o:

Och du - glöm inte klassikerna: The Shining, Exorcisten, Rosemary's Baby, IT, The Beyond, osv.

KL

REC (1 och 2), som några tidigare redan har skrivit

World War Z, visserligen inte så läskig men spännande ändå :)

Sett några av dom redan men REC ligger på listan över framtida tittningar. Idag vart det The Cabbin In The Woods. Måste säga att det var kul med vad som förvånande nog kändes som en helt ny vinkel.

Jo tack, jag vet dessvärre. Sällan ser varulvarna vettiga ut å vampyrfilmerna klarar sig igenom en del mycke tack vare tighta schysta outfits på tjejerna så man har nåt att titta på :angel:

En film jag äskar som verkligen hyllar skräckfilmernas topp på 80-talet är Insidious. Många kritiserar den för sitt enkla bildspråk, men för mig är det just det som är det geniala i det.
Förstår inte hur man kan älska den :o Otroligt dålig. Rödsvarta "darth maul" wannabeen, vad var grejen liksom :yuck:

Den läskigaste filmen jag har sett på senare år är Dead Silence. Onda buktalardockor, uäh! Jag är numera ganska luttrad med skräck och brukar sätta på en skräckfilm på paddan på kvällarna som sömnmedel :cool: men Dead Silence, fy :eek:
Jag gillar också Dead Silence, jag har väldigt svårt för dockor i allmänhet. Mina barn kommer inte få några dockor :angel:

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 153
Senast: Derivata
·
Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 433
Senast: Kakis
·
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 038
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar