Syrran!

Trådstartare
Vi kommer att behöva ett skötbord som ställs på badkaret. Är det nån som har tips/förslag om vilket skötbord som är bra, vilket man inte bör köpa och vilket som är smidigast. Och så vidare! :) Jag har absolut ingen koll och hoppas att jag kan få lite vägledning genom att fråga Er! ;)

Sv: Skötbord

Jag köpte ett sånt man hänger på väggen och hängde det ovanför badkaret. Det är supersmidigt :).
Annars kan jag mest tipsa om att det brukar finnas många ute på blocket, skötbord slits ju inte så hårt :) Det är bättre med begagnade rejäla än nya billiga som är rangliga.
Har aldrig testat badkarsvarianten dock ... så egentligen kan jag inte svara på din fråga, gillar mest att 'höra min egen röst' :D

Haha! :)

Jag har faktiskt funderat på sånt oxå, som man fäster på väggen. Bara det tål vatten för det kommer få sitta över badkaret. Det är enda stället det får plats på... Och begagnat är absolut ingen nackdel. Bara man vet vad man ska leta efter!

Jag har faktiskt ett i trä, vitmålat, funkar superbra, men kostade en hel del(1200 kanske?). Köpt på Barnens Hus. IKEA har ju nån slags trådvariant av väggskötbord också, som är billigt. Brio (tror jag det var) har ett i plåt som dock är rätt dyrt. Skönt att kunna fälla in det så är det 'rent' i badrummet sen :)

Så, nu snabbfotade jag :D
DSC_2545.jpg

Så ser det ut. Vi fick inte heller plats med det nånstans på golvet, men det blev så plottrigt med ett på badkaret ... men ovanför kändes bra!

Åh... handspriten står där för att vi alltid använder den efter bajsblöjebyten... min sambo har lite bacillskräck så spriten hjälper :D.

Och ignorera allt junk :o

Jag har ett uppblåsbart från IKEA. Tycker det är supersmidigt, bara att lägga upp i soffan eller sängen eller vart man nu är. Sedan får det stå (uppblåst) på högkant undanställt.

Ja det ser ju smidigt ut!

En kompis tipsade om Tvättbjörne Classic. Det går att fälla upp mot väggen när man duschar. Det låter oxå bra. Men det du/ni har ser ju snyggare ut...

Uppblåsbart låter ju såklart oxå smidigt... Tror dock inte att det är nåt för mig då jag får ont i ryggen till och från och då är det bra att ha skötbordet i rätt höjd.

Okej, nej men ryggproblem känns det inte som en höjdare. Man sitter ju fel när man byter när det är i samma höjd som man sitter. Lycka till med letandet. :)

Ja det ser ju smidigt ut!

En kompis tipsade om Tvättbjörne Classic. Det går att fälla upp mot väggen när man duschar. Det låter oxå bra. Men det du/ni har ser ju snyggare ut...

Tvättbjörne Classic har vi och det funkar jättebra. Smidigt och stabilt. Köpte ett som står på badkaret eftersom jag inte vill borra i kaklet.

Vi har ett som sitter på spjälsängen. Supersmidigt verkligen och tar ingen plats alls! Det kostade inte många kronor alls eftersom vi har gjort det själva = lätt som en plätt. Jag har sett såna från brio för typ 800 kr ca

Jag tycker det är fint med skötmöbler generellt, men som jag slaskar vatten är det säkrast att vara i badrummet :o
Helst skulle jag haft både typ på spjälsängen och i badrummet :D

Alltid bra att få höra fler positiva kommentarer om samma! Då kan man börja tro på att det är bra! ;)

Det lät ju oxå intressant! Att ha ett på spjälsängen. Du har ingen bild så att jag kan få lite inspiration?

Hur gör ni med vatten om skötbordet inte är i badrummet?

Själv kan jag inte ha skötbordet ens två steg bort från vatten eftersom sonen är mer vild än tam och skulle kasta sig ned direkt om jag tog två steg bort.

Vi har ett man ställer på badkaret. Det gungar lite, men det är ingen fara att det skulle gunga för mycket. (Nu pratar vi 11 mån son som kastar sig runt och står på knä och gungar...) Jag vet inte vad det heter. Köpt på Babyland för ca 600:-. Enda nackdelen är att det blir lite högt (och jag är kort) Jag tror att vårt badkar är lite högre än modern standard.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: Red_Chili
·
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023