Sv: Skötbord

KL

Vi hade ett sådant som man ställer på spjälsängen och det funkade kanon. På ena sänggaveln hängde vi en hylla som vi hade allt på. Vatten har vi klarat oss bra utan. Efter blöjbytet så lägger jag ner henne på golvet och går och tvättar händerna.
När hon var 6-7 månader så hörde vi flera dunsar ifrån sovrummet när hon låg i sin säng för att sova. När vi kollade till henne så gjorde hon bänkpress med skötbordet :o Det kunde gått illa men efter det så tog vi bort skötbordet. Nu ligger endast skötbädden på byrån. Detta är en tillfällig lösning för vi har köpt lägenhet och kommer i april att flytta och då kommer vi ha skötbädden på tvättmaskinen och i grovköket finns även handfat. Fast jag är van att inte ha vatten i närheten så jag vet inte om jag kommer använda det ;)

Hur gör ni med vatten om skötbordet inte är i badrummet?

Själv kan jag inte ha skötbordet ens två steg bort från vatten eftersom sonen är mer vild än tam och skulle kasta sig ned direkt om jag tog två steg bort.

Jag blöter så många tvättlappar jag tror att jag kommer att behöva, så lägger jag dem bredvid när jag byter, då är det bara att ta. Man måste ju kolla innan vad det är i blöjan, men det är ingen fara. Tar fram blöjor en i taget eftersom jag oftast byter i soffan, då plockar jag fram blöja och tvättlappar samtidigt, sedan lägger jag ungen på skötbordet. :) Tycker att det funkar superbra. :)

Någon gång var det så att det hade läckt bajs ur blöjan, men då bar jag med mig ungen till badrummet istället och duschade honom i handfatet. :p Då hade inte orkat hålla på med tvättlappar om jag hade närhet till vatten iaf. :p

Vi har ett Tvättbjörne Classic, och tycker att det verkligen är jättebra. Hade till första barnet ett IKEA Gulliver (vägghängt, tror det har bytt namn nu...) men beslutade oss för att inte använda det denna gång, eftersom vi inte ville ta hål i fuktspärren (nyrenoverat badrum ;))

Kan ta bild och lägga in om någon timme eller så...

Men, om du ska ha ett skötbord på badkaret så tycker jag definitivt att du INTE ska köpa de billigaste varianterna. Har en bekant som har ett Tvättbjörne Basic, och jisses vad rangligt det är :crazy: (och då var min dotter ändå bara 2 månader när vi lånade det skötbordet, då låg hon still, vilket definitivt är mer än vad hon gör nu)

Här kommer bilder:

Uppfällt

Nerfällt

Närbild

Köpte skötbordet begagnat, och nojjig som jag är så var jag bara tvungen att byta dynan på det (man vet ju inte vad som varit på den innan :crazy:). Köpte en uppblåsbar skötbädd från IKEA, och den passar perfekt. Saknade lite förvaring (man kan iofs köpa till en hylla att ha över skötbordet), så jag tog 2 cykelkorgar att ha grejer i. Den högra rymmer blöjor, tvättlappar och en liten insats där jag har salvor, oljor, tops osv. Den vänstra har jag att lägga smutsiga/använda kläder osv i. Jättesmidiga att bara lyfta av (och ställa på behörigt avstånd från duschen ;)) innan man fäller upp bordet

Edit: Jo, just det..... Det svarta nertill på skötbordet är eltejp :D Vårt badkar är snäppet smalare invändigt än standardbadkar, så vi fick modifiera korgen under litegrann, och tejpade sedan för att inte repa badkaret)

Senast ändrad:

Tack för bilder och mer positiva saker om Tvättbjörne Classic!

Jag har hört av andra oxå att Tvättbjörne Basic är väldigt instabilt så ett sånt blir det inte! I övrigt antar jag att som det är som med mycket annat, man får vad man betalar för!

Vore ju kanon att hitta ett bra, begagnat Tvättbjörne Classic alltså... :) Hittar jag ett sånt kommer jag garanterat byta dyna oxå...

har han bajsat tar jag med honom ut i badrummet och spolar av honom helt enkelt. Alternativt tar jag med så många blöta tvättlappar jag behöver från början. På gaveln av sängen har jag sytt ett tyghänge med fack där jag har blöjor o annat man kan behöva. Dessutom finns plats att ställa saker längst in på skötbordet!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: Red_Chili
·
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka