Skostorlek i UK

iNHALE

Trådstartare
Alltså, vilken skostorlek i UK storlek för kvinnor motsvarar strl 41? Försöker titta i olika tabeller på nätet men där står det att det är allt från 7 till 8½ och det är ju en jäkla skillnad...
 
Sv: Skostorlek i UK

Tack, då kör jag på 8 och hoppas på det bästa, får lägga i sula om de är för stora.
 
Sv: Skostorlek i UK

Kolla i skor du har, oftast står det ju utländska storlekar i dem också.

Men efter en googling hittar jag enbart sidor som säger att 41=7 i UK storlekar. Möjligtvis 7½, beroende på om 41 är på gränsen till stort eller litet (7 är väl 41- och 7½ 41+, om man säger så).

Vet i alla fall säkert att 37 är 4 i UK storlek, om det hjälper dig nåt i jakten på rätt tabell.
 
Sv: Skostorlek i UK

8 = 42

iaf for mig som 42 i Sverige :)

men som sagt det beror pa marke, men jag skulle nog allra hogst kopa en 7 1/2 om jag var en 41.

Vad ar det for marke du ska bestalla?
 
Sv: Skostorlek i UK

delvis kl

Har 41'or där det står 8 och andra där det står 7 :D

Det är ett par pumps med kilklack jag tänkt mig så det är ju meningen att man bara ska ha tunna strumpor i. Kanske räcker med 7 då.

Märke vet jag tyvärr inte.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 115
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp