Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad har hon drabbats av? Hon kliar sig frenetiskt och har som små knottror med skorv som kan vara lite större på andra ställen. Det verkar som om det är mest runt manen, halsen och på bogen. Förslag på behandling tack! Kan det vara löss??
Det kan vara löss men lika gärna ringorm eller en bakteriell infektion. Jag tycker att du ska ta kontakt med veterinär för undersökning och det är också en vet som ska ordinera behandlingen.
Löss kan man annars behandla med lusschampon som t ex Dermocan eller Switch pour on. Om det inte är löss kan det vara dumt att behandla med dessa preparat.
Förutom TantEsters förslag så funderar jag på om det kan vara regnskållor.
Det kan också vara eksem, särskilt om det har kommit nu när solen har börjat titta fram och många insekter har vaknat. Många shettisar får ju tyvärr eksem och det är ytterst plågsamt för dem.
Låt en veterinär titta innan du börjar behandla på eget bevåg. Det kan vara en uppsättning saker, eller flera. Vår shettis hade t ex löss, loppor och eksem. Nu har han - tack och lov! - inget av dessa längre, men det hade ju inte hjälpt att bara behandla en av grejorna.
Visst kan det vara ohyra men även en shettis kan ha exem, precis som en islänning. Råda med en veterinär först ifall det är ohyra. Är det exem så finns det exemtäcken även i shettisstorlek. Lycka till!
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Hundavel & Ras Och jag känner mig som värsta djurvårdar/vet plågaren, jag röntgar allt o lite till, innan dna tester kom röntgade jag mina labbar hd,ed...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.