G

Gizoba

Jag undrar lite vad det finns för olika skor att tävla i,till människor alltså.
Jag har lite problem med att jag blir trött i mina vrister när jag tävlar.Det gäller mest vid längre tävling så som 100-120 km men kan även ibland bli även på slutet av en 80 km.
Jag har klena vrister efter allt för mycket friidrottstränande i unga år men tänkte att det kanske fanns någon som har något bra tips.
Jag tävlar nu i ett par Mountain Horse,de är okej men inte 100. Bäst hitintills i alla fall.
Har prövat olika typer av vandrarskor och dylikt från sportaffärer ingen hit faktiskt.
Så förslag eller tips mottages tacksamt!

Sv: Skor??

Jag har oxå haft problem med vristerna. En period kunde jag öht inte springa...
Ridskor är väl bra, om man ska rida en timme.
Jag har Regäla arbetskängor på fötterna. Dom är stadiga och går upp över vristerna.
I dem så har jag hålfotsinlägg. Innan jag skaffade iläggen så hade jag ont i vristerna, knäna, höfterna, ryggen... Det har blev mycket bättre på bara några veckor när jag väl skaffat iläggen.

/Linnea

Sv: Skor??

Är kanske helt ute o cyklar, men min dotter fick under senaste passet veta av instruktören, att hon satt snett med fötterna, och att vi borde skaffa kilgummin till stigbyglarna.
Hur sitter du med fötterna? Om man sitter snett så passar ju inga skor alls...

Liknande trådar

Hästvård Nu prövar jag att få lite kloka tankar från er andra! Vi har en riktig toppenponny som vi köpte för fyra år sedan och som dottern har...
2
Svar
27
· Visningar
4 454
Senast: Fenestra
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
Kropp & Själ ... men det vill tydligen inte benen... Har alltid vari lat, och att motionera har aldrig riktigt tilltalat mig. Dock så har jag...
Svar
14
· Visningar
2 282
Senast: Brisa
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka