Skor till småttingar.

bananabambi

Trådstartare
Vad ska man ha för skor till småknoddar som inte kan gå ännu? De får ju inte vara för tunga, men ändå stadiga. Och inte för varma nu till sommaren.

Vad har ni till era barn?

Jag funderar på ett par sandaler till ettåringen, och sedan köpa något bättre när han börjar gå, men ger de tillräckligt med stöd?

Någonstans har jag sett som små skinnmockasiner som verkar ganska bra, men jag hittar dom inte nu.
 
Senast ändrad:
Sv: Skor till småttingar.

Tja, jag svarar fast att jag inte har någon erfaranhet då min son blir ett till sommaren och jag inte har testat mig fram tidigare..

Men jag har planerat att köpa ett par stadiga sandaler (k***t eller liknande) som går upp en bit. Min son blir ett den 22 juli men jag räknar med att han går innan då han redan är ganska stadig så jag köper ett par skor som är bra att lära sig gå i och som är stadiga.. Tycker jag de blir varma eller något för honom så får jag väl ta av honom dem en stund när han sitter i vagnen/bilen mm.. Men de jag har pratat med säger att det bästa är att köpa ett par regäla sandaler så jag har tänkt att satsa på det :idea: .
 
Sv: Skor till småttingar.

Förra sommaren då vår knodd var 6-8 mån hade vi sandaler på honom alternativt en mjuk typ mockasin eller så om det var lite kallare...
 
Sv: Skor till småttingar.

Jag säger bara mjuka "skinnskor"
Sök på Bobux, robeez, tiny zone, pololo eller inch blue alla dom gör såna skor.
Jättebra till småbarn eftersom dom formar sig efter foten och inte tvärtom. Dessutom förlorar inte barnet känseln mot marken utan får bara en skyddande sko på foten.
 
Sv: Skor till småttingar.

Tack alla för bra svar :bow:

När han sitter i vagnen är det stumpor som gäller, eller barfota. Samma sak vid uteaktivitet, tycker heller inte att skor/sandaler behövs när han inte går.

Men vi gåtränar nästan hela tiden då han är ute (med varierande resultat :angel:), eftersom han själv försöker resa sig så fort han får tillfälle. Inomhus har vi då halksockor, men utomhus blir de så satans skitiga, därför tänkte jag investera i ett par sandaler/mockasiner.
 
Sv: Skor till småttingar.

Jag har köpt rejäla skor till mina barn, 12.5 månader gamla. Den ena går och den andra är på gång. Om han vågar släppa innan sommaren eller inte är ju svårt att säga. Men eftersom han går när vi håller honom i händerna så tycker jag att han ska ha ordentligt på fötterna. :)

/Timsetim
 
Sv: Skor till småttingar.

Det gör ju inte riktigt min son ännu :crazy: Han står och vickar på rumpan när man håller honom i händerna, men han kryper fram till mig och försöker ta sig upp, så stå vill han, även om han inte riktigt kan det ännu heller.

Jag vill inte riktigt ta på honom något klumpigt på fötterna, när de redan nu är fastnaglade i marken. Därför tänkte jag mig typ sandaler tills vidare.
 
Sv: Skor till småttingar.

När det gäller min påg så går han bättre när han har skor på fötterna. Han har en tendens att vika in tårna eller gå på tå när han går utan. Jag trodde också att det skulle bli klumpigt för honom, men icke.:)

/Timsetim
 
Sv: Skor till småttingar.

Min son lyfter inte ens på fötterna, så jag har inte hunnit se vilken teknik han har :o

Fick ett par skor i doppresent i strl 21 som vi hade trott han skulle kunna ha när han kunde gå, men jag törs inte lirka på dom, de verkar så trånga. Därför letar jag lite nytt. (Nytt och nytt, tradera duger gott :angel: )
 
Sv: Skor till småttingar.

Skinnmockasiner av typ Bobux är jättebra. Det finns billiga kopior tex på Coop.
Vi hade ett par lätta tygskor med mjuk sula förra sommaren när hon var runt 9 månader, det var perfekt.

Jag tycker att det är onödigt att sätta på den stadiga, rejäla skor, dels för att de är ofta tunga och stela, och dels för att det känns bättre att låta småbarnen lära sig stabilisera fötterna själva, och inte ge hjälp med skorna. Av samma anledning fick vår dotter inte nån gåstol/vagn.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 944
Senast: hundtant
·
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 144
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 204
Senast: Liran
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 603
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp