Skoning ca priser? hjälp tack

H

hästsko

* Va kostar ( cirka pris då )
skoning runt om med brodd?

* skor fram bara !?

// hästsko

Sv: Skoning ca priser? hjälp tack

Hej,

Jag betalar 230 för rasp o klippning och 480 om jag vill ha skor runt om. Men nu står pålla dock på ett medelstort stall där hovslagaren kommer varje onsdag så man får lite grupp rabatt

Jag betalar ca 1300kr för en runt om skoning.
Blir lite dyrare om man ska ha brodd runtom, om man inte har egna brodd.

Det beror helt på vilken hovslagare man har, om hovslagaren har utbildning, jobbar svart osv. Själv betalar jag ca 400-500 för skoning runt om med nya skor + sulor fram. Min hovslagare är inte utbildad och jobbar svart, men jäklar vad han är duktig på att sko :)

vet andra som betlar 1000:- eller mer för en skoning av utbildad hovslagare...

Med brodd i vet jag inte för jag köper alltid brodd själv. Men en helskoning tar min hovslagar normalt 850kr för. För halvskoning 650 kr har jag för mig. Bara verkning kostar 400kr.

Jag betalar 850 kr för helskoning. Brodd köper jag själv kostar ca 100kr.
Men som sagt det skiljer sig på priser berodende på vart man bor och om hovslagaren är utblidad. Sen så är det ju också om det ska vara svart eller vit.

Beror ju lite på hur duktig hovslagare och var i Sverige... men jag har iaf lärt mig att dyrast inte=bäst!

har betalta mellan 200-950kr för helskoning.

carinah skrev:
Med de priserna lär då hästantalet minska till minst hälften, med påföljd i resterande hästverksamhet.
Varför det? Många hovslagare har spottat upp sig och börjat ta vettigt betalt...De pengarna ska räcka rätt långt bl.a. till ett vettig pensionsförsäkring eftersom inte många hovisar klarar jobbet rent kroppsligt i längden. Just detta har diskuterats i en annan tråd som går att söka upp:cool:

carinah skrev:
Med de priserna lär då hästantalet minska till minst hälften, med påföljd i resterande hästverksamhet.

Det tackar vi för. Då kanske endast seriösa hästägare innehar häst i framtiden i stället för som för dagen.

p.s.Läs gärna sista ridsport nr 1.
Källa Ridsport
Hästen i Riskzonen

Citat: Bristen på riktiga grundkunskaper hos dagens många nya hästägare skapar risker för att hästar far illa. Det krävs civilkurage för att säga ifrån,t ex när nya trender används urskiljningslöst. Sid 66. Slut citat:

Ämelie skrev:
Min hovslagare är inte utbildad och jobbar svart, men jäklar vad han är duktig på att sko :)
.

Jag vill inte kasta fan i glaset, men är du så pass kompetent att bedöma det? Tänk på det där med försäkringar om det skulle hända något...

* Betalade 1200kr runt om för skor, brodd, och snösulor. Men brodden och snösulorna används nu fler ggr så efter det så tar han 850kr.

* Endast skor fram vet jag ej..

Min förra hovslagare, icke-utbildad men vitt, tog 750 för skoning runt om (inkl material). Extra för sulor o brodd, vet ej hur mkt. Tog dessutom 150 kr för resan oavsett hur många vi var. 50 kr + resa för tappskopåslagning. 500 för skoning fram, 300 för verkning.

Nya är utbildad, tar 750 kr vitt inkl resa och material. 5 kr/brodd. tar ej betalt för tappskor om han är i närheten, vilket han är ett par dagar i veckan. Känns som att vi bytt upp oss!

Jag betalar 700 kr för helskoning, men då har jag kompispris för jag har haft honom ända sedan han började sko, då han inte var utbildad!
Nu är han fullt utbildad, för övriga tar 900 kr.
Brodd köper jag till ca. 5 kr styck

hästsko skrev:
* Va kostar ( cirka pris då )
skoning runt om med brodd?

* skor fram bara !?

// hästsko
jag betalar 250 för verkning runt om -400 för skoning fram med broddhål-600 för skoning runt om -800 skoning runt om med 4broddars skor o snösulor hos en hemlärd hovis utan kvitto.

hos hovslagaren med kvitto kostar det 800kr +moms för skoning runt om med broddhål.

Bra svarat!
Det är ganska slitsamt att sko hästar.
Det säger min hovis som är utbildad och tar 840 för en rundskoning.
Men fötterna är fina och inga tappskor har jag heller.:)

Det hade jag däremot när jag had en s.k "hovslagare" faqst han var inte utbildad..och i långa loppet var han dyrare med sitt farande att slå på tappskor utan tappskogaranti...uhhh:(

Satsa på en utbildad hovslagare för han vet hur en sko ska slås på!

Liknande trådar

Samhälle Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc. Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 728
Senast: Dimmoln
·
Tjatter Alltså var och varannan gång jag handlar, oftast på ica, så är det fel på kvittot. Som idag i lilla lokala ica butiken skulle osten...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 143
Senast: MML
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
326
Senast: Fetaost
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama