Skönhetstrubbel i stallet?

Sv: Skönhetstrubbel i stallet?

Jag har egentligen ingenting emot att bli skitig men jag har problemet att jag inte har en bil utan måste åka spårvagn till o från stallet i 30 min, åker ofta oxå så sent så jag inte hinner duscha innan jag lämnar stallet. Bor dessutom inne i centrala stan, mao mycket folk i rörelse jämt. har tom hänt att pälsallergiker har kommit fram till mig på spårvagnen o klagat för att jag luktar så.... :(

Minns inget från hästjobb men på mitt jobb kan man få sig vackra överraskningar.
Färg i ansiktet, diverse avföring på främst kläder men lyckades även gå runt med det på halsen förra veckan.
Jag är ständigt skitig där man man säga:D

Min chef brukar säga det att anledningen till att vi tjejer brukar kladda ner oss så mkt med färg och liknande är bara för att vi brukar sminka oss, alltså borde vi gilla det:cool:

Tror egentligen inte hon menar att hästfolk är smutsiga utan snarare att de kanske inte bryr sig så mycket om sitt utseende överlag. Inte spenderar tex massa pengar på smink, kläder o manikyrer mm.

haha vilken roligtråd. jag älskar när man varit i stallet och måste springa in på affären på hemvägen. man har alltid lyckats hälla jodopax över hela händerna så de lyser knallgult, lera i halvaansiktet(vilket man inser när man kommer hem) och ett fint dammlager som pryder hela kroppen. då känner man sig mysig o utittad^^

Jag vet inte om jag brukar se ut efter stallet o bryr mig inte så mycket. Men idag gjorde jag något som nog bara djur glada människor hade gjort. Skulle köra dottern till skolan o sen hem o sova. Bytte inte om utan körde henne i pyjamas. På väg hem ser jag en påkörd katt o stannat naturligtvis!! far ut i pyjamas på stora vägen o naturligtvis kommer skolbussen... Men det struntar jag i!! .. undrar vad min 13 åriga dotter säger i kväll..... Detta är väl något typiskt oss häst/djur människor??

:rofl::rofl::rofl:Är nog typiskt hästmänniskor. Min förra hyresvärds sambo berättade att han gjorde stora ögon en morgon när han tittade ut och fick se sin sambo i blommig pyjamas, knallgula gummistövlar, ledandes två dansande hingstar, en i varje hand på vägen utanför.

Ha ha!
Jag känner igen mig i detta. Det är alltid lite skit med i bilden när man sysslar med hästar. En bra idee' kanske skulle vara att ha en liten fickspegel med sej och kolla upp sej själv lite så där efter en rykt-eller allmän mocknings-session. Har själv vandrat omkring med ett lortigt ansikte och/eller kläder efter varierande situationer i stallet. I bland utan att märka på timmar. Hade varit snällt om någon nämnt något. Men det är ju alltid underhållande att låta någon vara smutsig utan att säga något, sedan skratta bakom box dörren åt dem. Underhållande så där. Så där gratis underhållning i stallet. Lite elakt fast roligt. Ha ha!:rofl:

Liknande trådar

Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 960
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve