Skönhetstrubbel i stallet?

Sv: Skönhetstrubbel i stallet?

Värsta jag varit med om var en gång då jag av någon anledning måste ha missat att hala upp ridbrallorna ordentligt innan uppsittning. Det sa bara "ritch" så hade de spruckit hela vägen från slutet av dragkedjan och upp mellan skinkorna så när jag ridit klart fick jag gå runt och visa trosorna tills jag var klar i stallet. Jag överlevde det också men pållan höll på att skämma ögonen ur sig när hon såg hur matte såg ut;)

Värsta jag varit med om var en gång då jag av någon anledning måste ha missat att hala upp ridbrallorna ordentligt innan uppsittning. Det sa bara "ritch" så hade de spruckit hela vägen från slutet av dragkedjan och upp mellan skinkorna så när jag ridit klart fick jag gå runt och visa trosorna tills jag var klar i stallet. Jag överlevde det också men pållan höll på att skämma ögonen ur sig när hon såg hur matte såg ut;)

Åhh... hur kunde du´skämma ut din pållan så??:eek:

:rofl::rofl::rofl:

Usch, jag vet inte, det var hemskt för henne! Hon gick bakom och försökte täcka mig men vi hörde ändå hur de andra hästarna asflabbade åt oss ute i hagen. Det krävdes många morötter samt ett löfte om att köpa nya kvalitetsbrallor SAMT matchande schabrak för att täcka upp för den fadäsen. Hon är inte lite utseendefixerad min tjej:angel:

Det sista jag gör innan jag åker från stallet är att ta av mig hjälmen :p (om jag har ridit då) annars gör jag inget speciellt. Får väl se lite sketen ut ibland.

Annars är ju ridfrissan väldigt charmig.
Jag brukar även se ut som en tvättbjörn efter ett ridpass och mascaran runnit.
Så jag ställer in hästen, drar av grejerna springer med dom till sadelkammaren, tvättar händerna, torkar mig under ögonen och drar på mig en mössa innan jag går ut o borstar :p

jag kan hålla med om att det faktiskt är ytterst få som faktiskt säger till om man ex har

-råkat stoppa kjolen i trosorna i bak
-har något mellan tänderna
-inte stängt gylfen
-har toapapper under skon
-smink som har runnit
-stor fläck på tröjan

osv

Gäller inte bara i hästvärlden utan bland "vanligt" folk också. jag tycker att det hör till vanligt hyfs att säga det lite försiktigt till personen i fråga men många låssas hellre att det regnar.:devil:

Usch, jag vet inte, det var hemskt för henne! Hon gick bakom och försökte täcka mig men vi hörde ändå hur de andra hästarna asflabbade åt oss ute i hagen. Det krävdes många morötter samt ett löfte om att köpa nya kvalitetsbrallor SAMT matchande schabrak för att täcka upp för den fadäsen. Hon är inte lite utseendefixerad min tjej:angel:

:rofl::rofl::rofl:

jobbigt med sådana kräsna hästar...

jag tycker att det hör till vanligt hyfs att säga det lite försiktigt till personen i fråga men många låssas hellre att det regnar.:devil:

Håller inte med dig där. Jag skulle bli tacksam om någon påpekade att kjolen satt fast i trosorna visserligen, men om någon sa något om mitt utseende när jag är i stallet (och är väl medveten om hur illa jag ser ut...) skulle jag nog bli både grinig och sårad.

Om någon påpekade att jag inte ser riktigt klok ut skulle ju min underbara jag-behöver-inte-bry-mig-om-hur-jag-ser-ut-attityd (som är en enorm befrielse för mig) blir helt förstörd.

:(

...Eller när jag tömde gödselkärran i mörkret en sen kväll och det visade sig att dom kört undan en massa gödsel så kanten var mycket "tidigare" än vanligt.... Som tur var var det fortfarande lite gödsel kvar på bottenplattan så jag landade mjukt. Men det hade regnat åxå.... Gissa om jag såg ut å luktade....:-)

Håller inte med dig där. Jag skulle bli tacksam om någon påpekade att kjolen satt fast i trosorna visserligen, men om någon sa något om mitt utseende när jag är i stallet (och är väl medveten om hur illa jag ser ut...) skulle jag nog bli både grinig och sårad.

Om någon påpekade att jag inte ser riktigt klok ut skulle ju min underbara jag-behöver-inte-bry-mig-om-hur-jag-ser-ut-attityd (som är en enorm befrielse för mig) blir helt förstörd.

:(

det beror ju såklart på vad det gäller, svettig och lortig är ju en annan sak än att man går omkring med gylfen nere eller har fått ett stort hål i baken på ridbyxorna utan att märka det. Sånt skulle iallafall jag vilja veta, och inte när man väl är hemma igen.

GUD vilken rolig tråd! Jag tycker det är jättekul att snyta mig när jag kommer hem från stallet, särskilt när jag varit i torvstallet eller fått en extra lerig häst inför ridpasset :D Till och med sambon brukar imponeras av kråkornas storlek och svärta!

tänk dig då vad som hamnar i lungorna...

Oj menar du det? Tar inte näshåren hand om allt?

Kom på en annan grej: en vinterdag efter ridpasset grävde jag upp mössan ur stallpåsen och hade den på mig medan jag gjorde i ordning hästen och sprang runt i stallet med sadel och grejor. Det är ett stort stall med småtjejer, ridskoleelever, personal och privatryttare drällandes överallt.

Efter en ganska god stund hörde jag bakom mig: "ursäkta, men du har nåt bakpå huvudet, är det meningen"? Då hade en vante med kardborreknäppning fastnat i min stickade mössa och hängde högt och dinglade bakpå huvudet som en tofs :)

Heder åt denna människa (som sen sa att hon inte visste om hon skulle säga till, för jag kanske tyckte det var snyggt och var fullkomligt medveten om min ovanliga modedetalj), men jag undrar vad alla andra tänkte under hela den tiden :)

Ja, vem har inte haft hjälmfrilla, lera i ansiktet eller råkat duscha sig själv mer än hästen?

Jag har även fått höra efter ett mycket krävande ridpass: "Jasså var dte du som red? Jag kände inte igen dig, för du var så röd i ansiktet."
Det måste också sett otroligt charmerande ut. Tur att jag inte är i stallet för att ragga killar.;)

Jag ser ärligt talat för det mesta förjävlig ut i stallet. Om jag tränar eller ska göra ngt annat spec så försöker jag dock städa till mig lite.

Jag kom på att jag även haft vattenkrig med min kollega i stallet just innan vi skulle få nya prao-elever. Det visste inte jag om. Så jag fick välkomna dem arg, sjöblöt och med smink som Alice Cooper.:angel:

Jag kan kanppt gå in i ett stall utan att ha hästdreggel, kyllera, spån, lera eller liknande på kläderna.

Wohoo, en till som mig :bump: :banana:
Vad glad jag blir. Jag är helt förundrad över människor som kan vara en hel dag i stallet och ändå efteråt se ut som om de ska på tävling (klubbtävling iallafall)
Själv är jag funtad på det viset att har jag nytvättade kläder ser de nytvättade ut ungefär de tre första stegen i stallet, sedan har jag på något obeskrivligt sätt lyckats få smuts på mig. Och roligast av allt är det när man lyckats få blåspray på alla kläder=går inte bort.

Överlag tror jag att detta beror på att jag helt enkelt inte bryr mig. Precis som någon annan sa så är stallet ett ställe där jag tycker att man får bli smutsig, finns ju så många andra ställen när "måste" hållas ren ändå.

hihi kul tråd :D Man har väl råkat ut för x antal liknande bedrifter :P En kul grej jag kommer just nu ar för några veckor sen när jag och min kompis hade torvat, det var väldigt varm så man svettades en hel del. Hur som helst så sa hon till mej att jag hade lite brunt på läppen man jag e stencool å ba "ä vi e i stallet" när jag har åkt hela vägen hem senare på kvällen, nästan 2 timmar i ett pendeltåg (!) så märker jag när jag kommer hem att jag har ett tjockt lager torv runt läpparna, typ läpp penna ...inte snyggt haha gissa om jag skyllde på min kompis som inte övertalade mig att ta en koll i spegeln innan hemresan

skulle upp på en, för min storlek, onödigt stor häst, varpå mina ridbyxor sprack i rumpan. jag är inte den som klär mig i spetstrosor när jag är istallet utan uppskattar ett par trasiga bomullstrosor modell äldre och ett par tunnare lennings till långkalsonger, färg röda och vita. hörde att något lät men då jag hade öronmuffar på mig för det var kallt och tänkte inte så på det då jag hade ullt upp med hästen. efteråt tänkte jag gå hem, ca 1 km. som tur var kom en tjej fram och meddelade hur färdgrann jag var bakifråns å det var bara att kränga av sig en tröja och knyta runt midjan... tyckte väl alla var ovanligt muntra på ridbanan den dagen :crazy:

Känner igen det där :angel: Då var jag glad att det bara var mina hästar i stallet, men kom ganska snart på att jag ju skulle hem också, och att jag bodde i ett ganska tätt befolkad område där det ALLTID var folk i rörelse, plus att min parkeringsplats låg längst ifrån min port, så jag fick gå med dessa trasiga ridbyxor ca 400meter innan jag kom fram till bakdörren. Vet inte hur många jag mötte på den sträckan, hoppas att inte alltför många vände sig om efter mig :D:o

kl

Jag kan ta att jag blir alldeles sandig i hela ansiktet när jag borstat mina två gamla skitgrisar. Vad jag däremot tycker är pinsamt är när jag ska ta upp mitt kortfodral och betala i affären och där dröser ut ett halvt kilo halm och hö.

Var f ö ute och provade kläder i fredags efter att varit i stallet. I varje provhytt låg en prydlig halmhög. Tyckte det var så pinsamt så jag sopade till och med upp en del och lade tillbaka det i skorna.:o:rofl:

Liknande trådar

Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 960
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix