Skönhetstrubbel i stallet?

kenttjej

Trådstartare
Jag har ett litet skönhetstrubbel i stallet... Ni vet hur man blir lite svettig när man håller på, borstar hästar o grejar o det dammar en hel del (vi har dessutom torv). Jag blir nämligen väldigt snabbt svettig på överläppen, ja små svettpärlor sådär.

Första gången jag upptäckte mitt lilla skönhetstrubbel hade jag stått o pysslat med min lektionshäst ett bra tag o pladdrat på med folk under tiden, sen ridit ett helt lektionspass, o sen sadlat av o borstat o pysslat o så, pladdrat lite till med folk i stallet. Och först när jag efter sådär 2.5 timmar ska gå o byta om o ser mig i spegeln så har jag en snygg brun mustasch! :D Den har jag traskat runt med i flera timmar o sett glad ut o ingen har sagt nåt... :devil: De måste tyckt att jag såg snygg ut eller nåt. Det värsta är när folk inte säger nåt! Jag säger alltid till, "ditt hår står på ända" eller "du har nåt grönt mellan framtänderna". Tycker det är allmänt hyfs...

Så har ni varit med om några "skönhetstrubbel" i samband med hästar?

/En som konstant går o torkar sig om överläppen

Sv: Skönhetstrubbel i stallet?

Jag har nog inte varit med om något skönhetstrubbel i stallet, jag är där för att koppla av och umgås med min häst, så jag bryr mig inte i hur jag ser ut. Håret får gärna spreta åt alla håll, eller ridbyxan får ha någon fläck, sådant bekommer mig inte.

Eller så har man helt enkelt insett att man är istallet för hästarnas skull och skiter i frisyren eller vad det nu kan vara.

Vi som ofta arbetar i stall vet att man BLIR skitig och svettig varken man vill eller inte.;)

Jo, mitt inlägg var väl någorlunda skämtsamt, o egentligen är det ju inte så farligt om man e lite skitigt men jag fick mig ett ordentligt skratt när jag såg mig själv i spegeln....

Överlag så är det väl ofta så med hästfolk att man tar bra mycket bättre hand om hästarna än om sig själv... Har själv en mamma som hatar hästar över allt annat på jorden o hon tycker att alla hästmänniskor hon träffat är väldigt fula. Fast de e klart så många hästmänniskor har hon nog inte träffat, då hon undviker dessa och jag håller ju inte med henne.

Inte direkt trubbel kanske..., men följande hände en gång. Jag bytte kläder, tog på jeans och en tröja, och åkte till stallet. Där gick jag och mockade, sopade, borstade hästen m m, efter cirka två timmar kommer en tjej fram och frågar om jag vet att jag har tröjan bak och fram? Det var ett ganska stort klubbmärke på tröjan som vanligtvis satt till vänster på bröstet, men nu under lång tid hade suttit på ryggen. Jag hade inte märkt nåt, men alla andra hade väl undrat om jag nånsin såg mig i spegeln...

*kl*

Jag glömmer stänga munnen när jag sopar, strör och borstar bort lerfläckar på hästen...vilket slutar i bruna tänder...hehe... brukar torka med tröjarmen när jag kommer på att munnen varit öppen för länge...

:rofl:

Snäppet värre! Tur att inte alla är helt humorbefriade som läser denhär tråden...

Har man vart ute och kört snabbjobb på en lerig bana brukar man heller inte vara så vacker i fejan... Men jag håller med älgen, lite smutsig får man tåla att bli om man ska jobba i stall. Jag tycker egentligen inte att det är ansiktet eller händerna som är det stora problemet om man vill hålla sig ren, utan kläderna. Jag kan kanppt gå in i ett stall utan att ha hästdreggel, kyllera, spån, lera eller liknande på kläderna. Ett tips är våtservetter, går snabbt att torka av händerna och ansikte efter mockningen och borstandet.

HAHAHAHAH samma här men jag blir inte brun i munnen utan det smakar bara damm och det brukar jag bli medveten om ganska fort så då stänger jag käften:rofl:

Själv har jag stora problem med den kända hjälmfrillan.
Jag behöver nästan bara kolla på en hjälm så blir jag jätte svättig och får platt och typ stripit hår.
Jag har provat att köpa en hjälm med venelation i fram men det hjälpte inte.
När jag blir miljonär ska jag ha en GPA hjälm (tror att dom heter så, hemma hos mig går dom under namnet "flughjälmarna")

Jag har ett par ridbrallor med ljus skoning som jag fått lägga på hyllan. Alltså jag kan inte förstå hur det blir så, men jag får en svettfläck mitt på röven när jag använder dom! :eek: Måste vara instängt o dant? Har fått köpa mörka brallor iallafall.

Samma här, var speciellt jobbigt innan när jag var i ett stall som hade torv. Torv är hemskt för det sätter sig överallt på vissa personer.

Då skulle du varit med när jag fick ett lass med gödsel över mig (hur det nu gick till är en annan histora ;) ). När jag sedan skrattade hade jag bajs mellan tänderna :D Om jag fick höra det efteråt :p

Fläck i rumpan efter ett hårt ridpass, det får väl de flesta jag träffat :p

/En som konstant går o torkar sig om överläppen

Kan det kanske vara därför du blir smutsig i ansiktet? Om du torkar dig i ansiktet med händer som är alldeles svarta? :idea:

Jag ser så bedrövlig ut när jag har varit och ridit och pysslat några timmar att jag helt enkelt inte bryr mig om det. Jag brukar faktiskt, hör och häpna, njuta av att få smutsa ner mig ordentligt. Annars är det ju så himla kinkigt. En ynklig fläck någonstans, eller plurr med foten i en vattenpöl, och hela dan är förstörd.

I stallet får man smutsa ner sig hur mycket som helst. Hästen gör ju det. Kan han så kan jag! :D

Överlag så är det väl ofta så med hästfolk att man tar bra mycket bättre hand om hästarna än om sig själv... Har själv en mamma som hatar hästar över allt annat på jorden o hon tycker att alla hästmänniskor hon träffat är väldigt fula. Fast de e klart så många hästmänniskor har hon nog inte träffat, då hon undviker dessa och jag håller ju inte med henne.

Bara för att man blir skitig behöver man väl inte vara ful?
Inte behöver man bara snygg för att man är ren heller..

Troligen var det ingen som brydde sig.... Om nu nån la märke till det alls.:p

Liknande trådar

Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 960
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve