Skönhet och pengar!

Hmm.. Det beror på vad man räknar in i skönhet och mode.
Schampo och sånt där? Kanske snittar en 50-lapp per månad på sin höjd (inkl medicinskt schampo)
Smink - 0 kr
Frisör - Max en gång om året, och då kostar det typ 250 kr
Mode - köper extremt sällan kläder, däremot mycket tyg som jag syr kläder av. Mycket second hand så kanske 100 kr/månad.

Smink - 0 kr
Kläder, köper inte nytt så ofta och jag gillar oftast inte det som är inne för tillfället, dvs brukar inte bli dyra saker. Frisör max en gång om året.
Schampo och duschkräm räknas in i hushållsbudgeten, men köper inget speciellt där.

Jag har varit sjukskriven ett tag nu. Då har jag kraftig dragit ner på det kontot.
Det har väl varierat beroende på när prylar tar slut och när man behöver nya kläder etc. Jag gillar ju smink, krämer, brunutansol, hårfärg och kläder. Vissa saker kan jag köpa billigt. Men jag är förtjust i kvalitet och kan då ofta bli förtjust i dyrare saker.
Det har nog legat på några tusen iaf.
Nu kommer jag nog öka på igen iom jobb. Så det blir nog några tusen till. Speciellt nu i början när man vill ha lite nytt och fint i garderoben efter att ha snålat lite.

Jag går dock aldrig på behandlingar vare sig för hår, hud eller naglar. Så där gör jag inte av med pengar(längre).

Jag köper kläder/skor när jag behöver nytt, de mesta används tills de faller sönder. Frissan vart annat/vart tredje år ungefär, eller vart fjärde. Naglarna klipper jag när de blir långa. Fötterna filar jag när de får förhårdnader, har batteridriven fotfil som hängt med i många år.

Totalt snittar jag nog en tusenlapp i månaden om jag räknar in allt skönhetsrelaterat som smink, frisör, kläder, osv.
Jag är torr så bara hudkrämer går nog åt 1000 kr per år, sen en tusenlapp till för något frisörbesök, 6 000 på kläder kanske, en tusenlapp eller två på smink, en tusenlapp på tvål/schampo och sånt i duschen och en tusenlapp eller två för övrigt.

Jag älskar kläder och smink, men har oerhört mycket och köper inte så mycket nytt. Jag gillar att hamstra så jag köper flera mascaror samtidigt när det är bra pris och har ett förråd med sånt som shampo och hudkräm. Jag är däremot ointresserad av mode så jag använder mina kläder så länge de håller och jag kommer i dem och ratar inget bara för att det blivit omodernt.

Vissa månader blir det flera tusen, andra ingenting alls, det är svårt att räkna ut ett snitt.

Totalt snittar jag nog en tusenlapp i månaden om jag räknar in allt skönhetsrelaterat som smink, frisör, kläder, osv.
Jag är torr så bara hudkrämer går nog åt 1000 kr per år, sen en tusenlapp till för något frisörbesök, 6 000 på kläder kanske, en tusenlapp eller två på smink, en tusenlapp på tvål/schampo och sånt i duschen och en tusenlapp eller två för övrigt.
Basal hygien så som tvål o schampo räknar jag inte som skönhetsprodukter. Inte heller hand o fotkrämer för att slippa förhårdnader o självsprickor.

Jag köper aldrig smink, använder inte det. Går aldrig till frisören, fixar inte naglar. Köper extremt sällan kläder eftersom det är så tråkigt. Köper en ansiktskräm typ vartannat år. Så inga direkta månadskostnader, men det kanske skulle bli någon hundring i månaden om man slår ut det. Vet inte om kläderna jag köper verkligen räknas in som mode dock, jag brukar bara köpa praktiska saker som jag använder länge. "Skönhet" är ingenting som jag strävar efter eller som stämmer in på mig.

Jag snittar nog ungefär 500-1000:- per månad.
Gillar smink och att ha kläder att variera mellan. Är inte så modemedveten men vill i perioder klä mig snyggt. Går inte på behandlingar eller frisör.

Väldigt grov uppskattning:
Klippning - en till två gånger per år, senast gick det på typ 500 men då hade jag inte klippt mig på ett år.
Hårprodukter - typ 500 per år
Smink - runt 100 kronor i månaden, handlar mest smågrejer som en ny mascara eller ett nagellack som passar till en viss klänning.
Kläder - älskar kläder så skulle tippa på 500 - 1500 i månaden
Sen använder jag kopiösa mängder solkräm delvis för min fåfängas skull (vill inte bli rödbränd eller få åldrad hud i förtid). 300 kr per år kanske.
Har aldrig gått på skönhetsbehandlingar eller liknande. Mitt intresse är kläder och sånt som hör till, kroppens utseende undertill är mindre viktigt.

snittar kring 500-1000 kr i månaden på frisörbesök. Det är väl det enda jag har koll på kostnaden för.
Köper bra hårprodukter men brukar köpa big size och bunkrar gärna så det blir inte så ofta. Smink likaså.
Kläder varierar väldigt, ibland inget på en månad pch ibland typ 6000 kr.

Förut gjorde jag fransar också men slutade för att dra ner på kostnaderna. Är dock sugen på att göra 3d-bryn och kanske lashlift + färg regelbundet.

Enda jag inte lägger pengar alls på är naglarna.

Räknar inte med rengöring och återfuktning, ser det som hygienprodukter och använder inga dyra grejer längre. Vill klippa mig tre gånger om året, så det blir en hundring i månaden. I sminkväg använder jag bara ett mineralpuder som räcker över ett år, så ca 25:-/månad för det. Mascara använder jag sällan och den används väl egentligen för länge, så kanske 20:- för den. Sen tillkommer sminkborstar till pudret men de håller ju i evigheter, och så några få hårprodukter som inte heller används särskilt flitigt. Så totalt kanske 200:-/månad för skönhetsgrejer. Kläder och skor har jag noll koll på, de flesta månader köper jag inget alls men när jag väl köper blir utgiften större.

Hej tjejer!
Hur mkt pengar lägger ni på skönhet/mode per månad?
Tack för svar!

Frisör kanske snittar på 200 per månad. Kläder vid behov, oftast på rea har dock några finplagg i garderoben som kostat mer och som går att kombinera med billiga plagg. Svårt att uppskatta exakt vad jag lägger på kläder/skor men skulle tippa på max en 50-100 kronor i månaden, köper det dock inte varje månad utan mer sällan ibland kan det gå ett halvår utan klädinköp. Smink 0 kronor inget intresse eller behov av att sminka mig däremot använder jag hudvårdskräm från apoteket men det ser jag inte riktigt som skönhet utan nödvändigt för att hålla huden fuktig då jag haft problem med eksem. Alla pengarna går till hästarna istället :angel: så har dragit in på denna typen av utgifter mer och mer.

Hej tjejer!
Hur mkt pengar lägger ni på skönhet/mode per månad?
Tack för svar!
Jag har extensionsfransar, så jag lägger ca 700:- på de varje månad, kanske lite mer beroende på vad som händer och vilka intervaller jag kör (försöker alltid ha 3 veckors intervall dock). Smink köper jag inte jättemycket, men jag kan lyxa på mig att ta en sminkning eller så ifall jag ska på någon stor fest och då brukar man få med smink i kostnaden. Dessutom laserbehandlar jag hår fortfarande så allt som allt lägger jag nog 2000-3000:- månaden på mig själv beroende på vad som händer.

Smink och sådant lägger jag inte direkt mkt på. Använder en hyfsat billig fuktcreme. Köper typ ett läppstift i månaden. Har bra hy och sminkar mig inte så mkt mer än mascara och läppstift.. Går till frissan för ngn tusenlapp då och då. Gör lashlift en gång i månaden för typ 700 kr...
Men (designer)-kläder däremot ... vill inte veta... Man får liksom en jäkligt sned bild efter ett tag.

Senast ändrad av en moderator:
Väldigt grov uppskattning:
Klippning - en till två gånger per år, senast gick det på typ 500 men då hade jag inte klippt mig på ett år.
Hårprodukter - typ 500 per år
Smink - runt 100 kronor i månaden, handlar mest smågrejer som en ny mascara eller ett nagellack som passar till en viss klänning.
Kläder - älskar kläder så skulle tippa på 500 - 1500 i månaden
Jag köper aldrig smink, använder inte det. Går aldrig till frisören, fixar inte naglar. Köper extremt sällan kläder eftersom det är så tråkigt. Köper en ansiktskräm typ vartannat år. Så inga direkta månadskostnader, men det kanske skulle bli någon hundring i månaden om man slår ut det. Vet inte om kläderna jag köper verkligen räknas in som mode dock, jag brukar bara köpa praktiska saker som jag använder länge. "Skönhet" är ingenting som jag strävar efter eller som stämmer in på mig.
Varför inte? Känner du dig vacker ändå kanske. ..

Smink och sådant lägger jag inte direkt mkt på. Använder en hyfsat billig fuktcreme. Köper typ ett läppstift i månaden. Har bra hy och sminkar mig inte så mkt mer än mascara och läppstift.. Går till frissan för ngn tusenlapp då och då. Gör lashlift en gång i månaden för typ 700 kr...
Men (designer)-kläder däremot ... vill inte veta... Man får liksom en jäkligt sned bild efter ett tag.
Tycker design kläder är mer hållbara :) syns att det är kvalité oftast!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
6 367
Senast: Enya
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
740
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
812
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Svar
18
· Visningar
1 125
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama