Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj köper du kläder kvartalsvis typ? Inget intresse av smink/ frisör/naglar osv? Jag lägger alldeles för mkt
Basal hygien så som tvål o schampo räknar jag inte som skönhetsprodukter. Inte heller hand o fotkrämer för att slippa förhårdnader o självsprickor.Totalt snittar jag nog en tusenlapp i månaden om jag räknar in allt skönhetsrelaterat som smink, frisör, kläder, osv.
Jag är torr så bara hudkrämer går nog åt 1000 kr per år, sen en tusenlapp till för något frisörbesök, 6 000 på kläder kanske, en tusenlapp eller två på smink, en tusenlapp på tvål/schampo och sånt i duschen och en tusenlapp eller två för övrigt.
Hej tjejer!
Hur mkt pengar lägger ni på skönhet/mode per månad?
Tack för svar!
Jag har extensionsfransar, så jag lägger ca 700:- på de varje månad, kanske lite mer beroende på vad som händer och vilka intervaller jag kör (försöker alltid ha 3 veckors intervall dock). Smink köper jag inte jättemycket, men jag kan lyxa på mig att ta en sminkning eller så ifall jag ska på någon stor fest och då brukar man få med smink i kostnaden. Dessutom laserbehandlar jag hår fortfarande så allt som allt lägger jag nog 2000-3000:- månaden på mig själv beroende på vad som händer.Hej tjejer!
Hur mkt pengar lägger ni på skönhet/mode per månad?
Tack för svar!
Väldigt grov uppskattning:
Klippning - en till två gånger per år, senast gick det på typ 500 men då hade jag inte klippt mig på ett år.
Hårprodukter - typ 500 per år
Smink - runt 100 kronor i månaden, handlar mest smågrejer som en ny mascara eller ett nagellack som passar till en viss klänning.
Kläder - älskar kläder så skulle tippa på 500 - 1500 i månaden
Varför inte? Känner du dig vacker ändå kanske. ..Jag köper aldrig smink, använder inte det. Går aldrig till frisören, fixar inte naglar. Köper extremt sällan kläder eftersom det är så tråkigt. Köper en ansiktskräm typ vartannat år. Så inga direkta månadskostnader, men det kanske skulle bli någon hundring i månaden om man slår ut det. Vet inte om kläderna jag köper verkligen räknas in som mode dock, jag brukar bara köpa praktiska saker som jag använder länge. "Skönhet" är ingenting som jag strävar efter eller som stämmer in på mig.
Tycker design kläder är mer hållbara syns att det är kvalité oftast!Smink och sådant lägger jag inte direkt mkt på. Använder en hyfsat billig fuktcreme. Köper typ ett läppstift i månaden. Har bra hy och sminkar mig inte så mkt mer än mascara och läppstift.. Går till frissan för ngn tusenlapp då och då. Gör lashlift en gång i månaden för typ 700 kr...
Men (designer)-kläder däremot ... vill inte veta... Man får liksom en jäkligt sned bild efter ett tag.