skolorns hjälp med slutan

V

vickis-pajala

jag hittar inte dom gammla trådarna här om öppnor och slutor och grejor tänkte putta upp en sådan :D :D
så jag får väll starta en egen lite tråd

nå jag och min kuse vill håller på för fullt med dessa slutor och har tänkt in och ut ur en volt och alla tips jag läst

MEN i går när jag red så får jag såå otroligt mycket tvärning på slutan och ingen fin böjning alls på kusen

vad gör jag för fel :confused: :confused:

öppnan har vi lättare för då går vi fint på tre spår några steg

Sv: skolorns hjälp med slutan

Se till att hästen får möjlighet att böja sig till yttertygel, du har hästen för rak om det blir mera skänkelvikning.
Du kan behöva överdriva din egen böjning för att visa vägen. Bli lång i din yttersida, "bli midjestyrd". Ge även hästen en innerskänkel/inner sittben att böja sig runt.

Det låter som om du rider skänkelvikning, kanske med motställd häst.
Utnyttja böjningen du får i volten, och be om bara pyttelite tvärning i början och fokusera på ställning och böjning.

Och - viktigast av allt - ta hjälp av en bra tränare!

Det låter som om du rider skänkelvikning, kanske med motställd häst.
Utnyttja böjningen du får i volten, och be om bara pyttelite tvärning i början och fokusera på ställning och böjning.

Och - viktigast av allt - ta hjälp av en bra tränare!

jo detta med tränare kommer oxå in i bilden SNART :)
ljust nu är det ett akut behov:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 174
Senast: ameo
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 655
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 515
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3