Sköldpaddsfärgad katt

Sv: Sköldpaddsfärgad katt

Ja, jag inbillar mig det i allafall.

Det räcker med att gå in på katthemmens sidor och nästan hälften är svarta med eller utan vitt/aguti. Min inte alls så många röda.

Fast det kan ju vara så att de "klassiska" färgerna svart m. vitt eller brunagouti m. vitt helt enkelt inte är lika eftertraktade som andra färger och därmed får hem snabbt. De hinner kanske inte läggas ut på hemsidorna eller ligger bara ute kortare stunder. Precis som att långhåriga ofta är mer populära än korthåriga och snabbare får nya hem.

KL

En kompis till mej sa att, för att få kallas sköldpadda, så måste de ha tre färger. Alltså skulle min Ariel inte vara svart sköldpadda, utan sk. trefärgad. :confused:

rr044.jpg

KL

En kompis till mej sa att, för att få kallas sköldpadda, så måste de ha tre färger. Alltså skulle min Ariel inte vara svart sköldpadda, utan sk. trefärgad. :confused:

rr044.jpg

Din kompis har fel. Det som definierar en sköldpadda är att hon har svart och rött pigment. Sedan kan sköldpaddsteckning kombineras med vitt. En sköldpadda kan alltså vara två- eller trefärgad. Ariel är absolut en sköldpadda, det skulle hon varit även utan vitfläcken.

Tack :D
Det sa jag också, men kompis var orubblig i sin teori.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
812
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 777
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 625
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar