Skokräm på vita sömmar?

Mejram

Trådstartare
En vän till mig köpte ett pannband på Tradera, och när pannbandet kom hem så visade det sig att bilden i annonsen inte passade riktigt med vad hon fick.
Min vän avskyr vita sömmar vilket detta (märkes)pannband visade sig ha (annonsen visade inte detta). Hon kontaktar säljaren som säger att hon missat det i annonsen men att det går att ha på svart skokräm på de vita sömmarna, kan man det? Sömmarna blir inte förstörda?

Behöver jag säga att min vän inte är särskilt nöjd med det svaret? Säljaren har en butik på Tradera och verkar seriös men jag känner inte att skokräm är den rätta lösnoingen när hon skickat fel vara (INTE den i annonsen). Men sak samma....kan man ha skökräm eller finns det någon annan metod?

Sv: Skokräm på vita sömmar?

Jag fick också fel från en butik på tradera dock inte på pannband utan på en tävlingsgarderob. De svarade iofs inte på mail så det är kanske inte samma :p

Alltså skokräm är ju hyfsat milt så tråden borde nog hålla men däremot lär den knappast förbli svart nån längre stund. I alla fall inte om det är syntettråd, ingenting fäster riktigt ordentligt på såna. Förstår att din kompis är irriterad, Avskyr själv vita sömmar.
Hade det varit mig det hände så hade jag antingen kollat upp ordentligt om det gick att se i annonsen eller inte och eventuellt då anmält att varan inte överensstämde med beskrivningen.
Mitt andra alternativ hade varit att sprätta bort alla vita trådar och sy om igen med svart. Vilket är både tidskrävande och besvärligt men då får man i alla fall permanent svarta sömmar.

Sammanfattat råd: Klaga! :mad:

Jag fick också fel från en butik på tradera dock inte på pannband utan på en tävlingsgarderob. De svarade iofs inte på mail så det är kanske inte samma :p

Vad drygt - så dålig stil! :mad:

Min väns köpte av en butik som började på H tror jag att det var.

Alltså skokräm är ju hyfsat milt så tråden borde nog hålla men däremot lär den knappast förbli svart nån längre stund. I alla fall inte om det är syntettråd, ingenting fäster riktigt ordentligt på såna. Förstår att din kompis är irriterad, Avskyr själv vita sömmar.
Hade det varit mig det hände så hade jag antingen kollat upp ordentligt om det gick att se i annonsen eller inte och eventuellt då anmält att varan inte överensstämde med beskrivningen.
Mitt andra alternativ hade varit att sprätta bort alla vita trådar och sy om igen med svart. Vilket är både tidskrävande och besvärligt men då får man i alla fall permanent svarta sömmar.

Sammanfattat råd: Klaga! :mad:

Det måste kännas fel att lägga några hundra på ett märkespannband och sedan få hem ett som inte stämmer med beskrivningen och dessutom få svaret att färga sömmen!

Jag fick se annonsen idag och där stod ordagrant "Bilden visar pannbandet i brunt men rätt modell" och ingenstans framgick att den svarta varianten hade vit söm. Säljaren skrev dessutom i mail att hon missat att skriva det i annonsen. Min vän är inte glad...

Jag tror inte att hon kommer kladda med skokräm, hon vill nog inte ha pannbandet. Men jag var tvungen att ställa frågan om möjligheten till färgning med skokräm. Känns fel på något sätt.... Nåja, vi får se vad hon gör... ;)

Man kan köpa läderfärg hos skomakaren eller vissa skoaffärer som man kan stryka på sömmarna. Skokräm tror jag inte täcker nå vidare.

Håller med om att spritpenna fungerar bra, har själv trollat bort kontrastsömmar på det viset, men det är ju ingenting man vill göra med ett pannband för flera hundra kronor. På billiga "skit samma"-produkter är det dock ett bra knep.

Liknande trådar

Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 390
Senast: lbb
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 981
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
26 320
Senast: Chilodeur
·
L
Utrustning halvt Stübbenträns ? ? ? Måste bara få skriva av mej min "ledsenhet" över en internetaffär som gick helt åt pipsvängen :devil... 2
Svar
23
· Visningar
3 074
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka