Skogsruss vs Gotlandsruss

LilaTiger

Trådstartare
Hej,
Jag har fått hem kopior av registreringsbevis på gamla ponnyer, men på vissa står det skogsruss och vissa gotlandsruss. Är det någon som vet om det är någon skillnad? Eller är det bara det att papprena är så gamla att man använde båda namnen (hästarna det gäller är födda på 60- och 70-talet).

Sv: Skogsruss vs Gotlandsruss

Skogsruss och gotlandsruss är synonymer. På Gotland har man väl aldrig behövt säga att de kommer därifrån utan mer poängterat att de gått på skogen. Själv säger jag bara russ!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 538
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar