Sv: Skogsfastighet
hej igen
vi har en skogsbruksplan ( mindre än 1 år gammal) som vi utgår ifrån, där det står vilka områden som bör röjas, markberedas eller vilka vi kan avverka.
Vi som äger skogen träffas enkomt för att diskutera detta ungefär varannan månad, där bestämmer vi vad som skall görs utifrån skogsbruksplanen , sen tar vi kontakt med olika skogsbolag för att se vad som kan ge mest avkastning (efter alla kostnader som tillkommer från skogsbolagen) man ska stå på sig och förhandla fram bättre priser än vad som står i deras normalprislista.
Min minsta syster är sambo men en man som kan väldigt mycket om skogsbruk så han hjälper oss att planera, men det är vi som bestämmer.
vår revisor är en bra tillgång, är det något man undrar över så ringer vi honom, nu ska vi alla tre träffa honom den 2 november för två av oss planerar att sälja till den tredje systern.
Så vi måste rådgöra med honom för att se vilket som är det bästa sättet att fullfölja detta på.
Leta i din bekanskapskrets så finner du säkert någon som kan lite mer om det här så får du säkert svar på alla dina frågor.
Jag lovar inte till hundra % att det jag skrivit är rätt, men det är så jag uppfattat det iallafall.
Hoppas det går bra med erat inköp av skogsfastigheten.
elisabeth