_moa_

Trådstartare
Hur mycket brukar 20 ha skog kosta? Om man tänker i västra götaland.

Jätte tacksam för svar :)

Sv: Skog

det beror ju jättemkt. på vad det är för skog och hur gammal den är :angel: ju värdefullare skog-ju högre pris.

vi tog ner 1 1/2 ha blandskog/generationsskog där dom älsta träden va ca. 100 år, vi fick bra klass för skogen då det inte fanns några direkta rötskador. fick ca. 125.000 efter alla avdrag och avverkningskostnader. det va år 2002 (sedan är ju givetvis även marken värd)

Sv: Skog

Det du först skall kolla är om det finns en skogsbruksplan.

Det som är intressant är framför allt hur mycket skog det finns mätt i m3sk. Sen är boniteten viktig.

Det finns lite siffror på www.konsult.lrf.se

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Senast: warg
·
Juridik & Ekonomi Verkar så krångligt allt. Är det någon här som har lite koll på skog i Finland? Skulle ni sålt nu i detta läge? Tänker på att kronan är...
Svar
2
· Visningar
350
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30