Sködladdsägare på buke

Sv: Sködladdsägare på buke

jag har en som heter skalman och är snart 9år, han är nog en ryssk stäpsköldpadda.

Funderar på att skaffa en sköldpadda!:)
Nån som vet en bra sida där man kan läsa mkt om dom och så?:D(har sett sidorna som har blivit skickade)

Till alla: Jättefina bilder och sköldpaddor!:laugh:

Jag köpte min från Per-Anders Barkskog och här är hans hemsida: http://www.uppfodning.landskoldpaddor.se/

och här är en till länk: http://www.landskoldpaddor.se/

Sen ska man INTE köpa från djuraffärer, om sköldisarna där inte kommer från uppfödningar. Då är dom oftast olagligt insmugglare och djuraffärerna har väldigt dålig kunskap om hur man sköter en landsköldpadda på rätt sätt. Så från en seriös uppfödare ska de va ;)

Jag köpte min från Per-Anders Barkskog och här är hans hemsida: http://www.uppfodning.landskoldpaddor.se/

och här är en till länk: http://www.landskoldpaddor.se/

Sen ska man INTE köpa från djuraffärer, om sköldisarna där inte kommer från uppfödningar. Då är dom oftast olagligt insmugglare och djuraffärerna har väldigt dålig kunskap om hur man sköter en landsköldpadda på rätt sätt. Så från en seriös uppfödare ska de va ;)

Tack för att du sa det!:)
Vart finns dom någonstans?

Senast ändrad:

Jag tror det finns länkar på olika uppfödare på nån av hemsidorna jag gav :)

Meen guuud vilka sötisar alla har! :love:

Funderar på att köpa sköldpadda ,vad krävs?

Jag tror det mesta finns med på hemsidorna jag länkade till :)

ja, alla sköldpaddor är värkligen undervara.

Senast ändrad av en moderator:

KL

Hej!
Vi blev innehavare av Totte i somras :)
Gulkindad vattensköldpadda.

En fråga, han har lite problem att hitta sin mat, man ser att han känner doften av den men kan simma förbi den, missa osv. han verkar halvblid :eek: Men han prickar ju rätt väldigt ofta oxå, så han är ju inte blind.
Är det här ett vanligt drag hos arten???
Han beter sig ganska "korkat" :o:o
Det känns som han skulle ha problem att överleva i det vilda, därför tror jag inte att detta är normalt.

totte_zps13966186.jpg

De sköldpaddor jag träffat närmre har alla varit så "korkade"... Men hur normalt det är vet jag inte... :p

Nu har vi varit stolta Totteinnehavare i ca ett år, och han är väldigt rar :love: Han bor på 2 st småmalar, kommer inte ihåg arten :o En stor harneskmal samt 2 (förut 5) afrikanska dvärgklogrodor.
Totte och harneskmalen har roligt tillsammans!! Totte är nog kär i malen, vet inte annars för vad det är för slags beteende, men det kanske någon här vet :idea: Totte lägger sig framför malen, för sina framlabbar mot malens huvud och börjar darra med labbarna! :laugh: Och när Totte struntar i malen och gör något annat, då "attackerar" malen Tottes rumpa :rofl:

KL
Jag har två ryska stäppsköldpaddor på 11 respektive 12 år som jag då har haft i 10 och 11 år. Dock bor de hemma hos min mamma och pappa, för morsan påstod att hon inte klarade av att förlora både mig och dem när jag flyttade hemifrån för ett par år sedan :p Tanken är väl att ta hem dem någon gång när vi har ordentligt med plats, för just nu har de det bättre hemma hos mina föräldrar i sitt stooora, specialbyggda terrarium och sin uteplats bredvid rabarberlandet.

Tyvärr har jag inga dagsfärska bilder. Får ta det nästa gång jag är hemma :p

Kl
Vill vattensköldpaddor ha sällskap? Alltså, är de lyckligare om de är 2? Funkar 2 hanar?

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: super
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka