Fast jo, om man vill föda upp, ställa ut eller tävla måste man ju nästan vara med i SKK.
Vet inte hur det ser ut i sporter och aktiviteter i stort, men om man jämför med kattsidan så finns det ett par stora, seriösa organisationer. Skulle man inte ha samma grundtänk som den stora finns det alternativ.
Jag tror en sådan sak ändrar dynamiken ganska ordentligt. Du kommer fortfarande att ha den kontrollen att någon som beter sig rent regelvidrigt kommer att med tiden bli utesluten från alla förbund, men du kommer helt ifrån problemet (och ja, jag ser det som ett problem) att det finns en enda väg att syssla med din hobby och är det något du inte håller med om eller förändra göra du inte ens ta upp det.
Det bör vara ett ömsesidigt förhållande där medlemmarna behöver organisationen och organisationen behöver medlemmarna.
Funderar också hur det brukar ser ut med ledarskap i föreningar. Det verkar ju som att de har en ordförande som suttit på posten sedan 84, och en ledningsgrupp bestående av avdelningschefer.
Vore det inte klokare med någon form av styrelse där man väljs av medlemmarna gör att representera medlemmarna?
Tycker också att reportern känns onödigt snyftig och att det hade varit bättre med att få reda på alla fall och detaljer på en gång. Ska bli spännande att se nästa avsnitt iaf, det var folk på facebook som sa att det Jack(?) råkat ut för var helt sjukt, men jag lyckades tappa bort posten..