Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rebby skrev:Jag har varit precis i din sits vill jag bara säga!
Var skötare på en ponny förrut (typ från då jag var 9-14 kanske..?) å då körde vi rockard med en sån där "skitsele". Märkte aldrig att det var några problem då, men antar att jag kanske inte tänkte på det eftersom jag var så ung å sånt..?
Nu har jag skaffat ett varmblod och fick en skitsele och en inte helt komplett travsele av en kompis. Frågade då här på buke vad som var fel med skitselen (eftersom det kändes lättare att använda den, hade preci som du inga pengar och till travsleen var jag ju tvungen köpa till nya grunkor..). D sa alla till mig vad dom säger till dig nu i princip. Men, envis som jag är, skulle ändå prova skitselen!
Provade den och märkte ganska snart att det helt enekelt inte kändes rätt att köra med den typ.. Vet inte om det var för att alla hade sagt att den va dålig eller nått men det kändes helt enkelt inte rätt. Så jag köpte till grejerna som var borta på travsleen och använder nu den Har dock ingen baksele eller draglinor ännu.
För då jag var i en hästaffär här i stan frågade jag lite om en svängel å då sa den i kassan att dom knappt säljer sånna längre för det är inga som köper det. Åsså börja han predika om att alla komplicerar upp saker så mkt osv. Så det har jag inte fixat än, men jag tycker ändå det går bra så..
Anatar att jag kommer få lite skäll för det men det får jag ta
Lycka till!
snigelfarmor skrev:Se upp för nu skäller jag!! Du vet själv vad som är bäst för din häst, ta tag i det nu!! Peppar dig!!
Skitsele fungerar bra att köra i hemma i mellan åt...
linneaforss skrev:Skitsele fungerar bra att köra i hemma i mellan åt....Men jag tycker också att man ska satsa på en riktigt sele med lös brösta.
Min shettis fick såna skavsår när ja körde med min skitsele
men den var o andra sidan lite liten..:/ Men en skitsele som är lagon stor tycker jag är helt OK att köra i hemma. Men inte att ha ute på marathon/precisions banan