Skita i andra?

Lycanthrope

Trådstartare
Hur blir man bättre på att skita i andra? :o

Jag är ganska duktig på att, inte lägga mig i, men störa mig på vissa saker.
Facebook är ju en duktig bov i det hela, men inte bara. Där syns det ju tydligt vad alla pysslar med, särskilt när man är vän med folk som fullkomligt bombar facebook med uppdateringar hela dagarna O_o

Det tar ju energi att sucka över andras dårskap :angel:
Jag har ju bra lust att säga/skriva vad jag tycker och tänker men förstår att det inte alltid är så lämpligt, och har bra självbehärskning.

Så hur struntar man i andra?
Det handlar för övrigt inte om att jag tror att jag alltid har rätt och sådant.
 
Sv: Skita i andra?

Jag har kommit underfund med att om man måste dela 2500 st uppdateringar på en dag, då har man inget liv.
 
Sv: Skita i andra?

De man stör sig mest på kan man ju välja att ignorera inlägg ifrån så blir det lite mindre blajj i news feed :p
 
Sv: Skita i andra?

Jag plockar bort det som stör mig. Om det är möjligt. Annars ignorerar jag det.

Nu pratar jag om livet, inte FB.
 
Senast ändrad:
Sv: Skita i andra?

Är de folk som du måste ha på Facebook så dölj deras inlägg. Jag har rätt många som jag av olika skäl(föreningstekniska exempelvis) vars flöden jag döljer.
 
Sv: Skita i andra?

Jag har inte energi nog att bry mig. Det kanske är ett tips att fylla sitt eget liv så pass att sånt inte spelar någon roll.

Jag vill vara glad. Att irritera sig stör min glädje. Det är inte idioter värda. ;)
 
Sv: Skita i andra?

Man låter bli att bry sig, bara.

Det är ett val, ungefär som när man går och handlar i affären. Finns massor av varor där som man INTE vill ha, men inte går du väl och retar upp mig på att de finns där?...du bara låter bli att välja dem. Gör precis likadant med FBflödet.
 
Sv: Skita i andra?

Ja, det brukar jag också fundera på, fast samtidigt så är det ju lite underhållning också, som att man bara inte kan låta bli att läsa den där bloggen trots att man vet at man troligtvis kommer störa sig på nånting som personen skriver eller har gjort.
Samma fenomen som att man gillar att störa sig på tok i tv. Man blir irriterad men man kan inte riktigt låta bli fast man egentligen borde.
 
Sv: Skita i andra?

Jag har kommit fram till att den enda som mar daligt av att jag "stor mig pa" eller blir upprord over vad andra manniskor tycker och tanker, eller skriver, ar jag sjalv. Jag har lart mig att "stanga av" det som inte ar viktigt for mig. Jag blir inte upprord langre. Jag blir inte upprord om jag kor fel (fast helt vilse i New York City med husvagn var svart att "stanga av" panik knappen:p) eller om andra tycker annorlunda an mig. Det ar inte mycket som ar sa viktigt for mig att jag bryr mig tillrackligt for att bli sa engagerad numera.
 
Sv: Skita i andra?

Jag har en socialt mycket krävande vardag och känner därför att jag inte har utrymme för andras blaj och energier så jag har helt enkelt valt att inte ha facebook.
Ser jag en tråd här som jag vet kommer att beröra mig för mycket kikar jag inte i den.
Jag åker den minst trafikerade vägen hem för att slippa idioter i trafiken, jag sållar hårt bland tv-programmen för att slippa se och höra de töntigaste typerna.
Vidare undviker jag föreningsliv och andra tillställningar där många passar på att lufta sina åsikter och visa upp sina personliga egenskaper hej vilt.
Jag är dessutom noga med att sålla bland energitjuvar och ytliga bräkare i min bekantskapskrets.
Knasig? Kanske, men det är mitt recept på att må bra:p
 
Sv: Skita i andra?

Jag ignorerar och tänker jaja den personen är en idiot och sen går jag vidare.
Orka lägga energi på puckon.
Undviker sånt där jag vet att jag blir irriterad, tex vissa klubbar, vissa tv program osv.
 
Sv: Skita i andra?

De man stör sig mest på kan man ju välja att ignorera inlägg ifrån så blir det lite mindre blajj i news feed :p

Fast... varför ska man då vara fb-vänner?

Själva grundidén är ju - trodde jag - att man får del av andra människors statusuppdateringar, åsikter och vardag.
Vill man inte se det ska man väl inte vara vänner? Eller?
 
Sv: Skita i andra?

Fast... varför ska man då vara fb-vänner?

Själva grundidén är ju - trodde jag - att man får del av andra människors statusuppdateringar, åsikter och vardag.
Vill man inte se det ska man väl inte vara vänner? Eller?

Kan vara bra att ha vissa som vän, utan att man för den delen vill ta del av alla hundraarton statusuppdateringar som skrivs varje dag. Exempelvis folk inom skolan, bekanta på andra sätt osv som man behöver ha kontakt med ibland.
 
Sv: Skita i andra?

Ibland kan det vara folks respektive eller ex, som man av snällhet la till i sin facebook. Man vill ju inte stöta sig med dem, men jag har heller inte valt att aktivt ha dem i bekantskapskretsen. Precis som jag kanske hellre pratar med andra när vi är på privata fester (min kompis som de råkar vara ihop med t.ex.) så väljer jag att läsa andras FB-uppdateringar och döljer de jag stör mig på.

I mitt fall är det endast en person jag har plockat bort ifrån min FB. En flickvän, snart fru till en killkompis till mig. Efter att hon en gång i veckan flashat alla nya hästsaker hon köpt (dyra sadlar, dyra märkestäcken) samtidigt som hon var student med två barn (köpte häst först efter att hon blivit sambo med min killkompis),och böt häst tredje gången på ett år samt "böt ut" lite överiga husdjur i familjen som blev sjuka/överviktiga osv så orkade jag inte längre. Så hon fick försvinna från min FB.

En annan person, ett ex till en vän, har jag mest roligt åt. Personen har uppenbara problem med sina impulser, både att skriva på FB, handla saker, råka i bråk och tappa bort/förstöra allt mellan himmel och jord. Och allt hamnar på FB. Samt alla moment under semesterresan (fem uppdateringar om dagen i snitt). Ibland kan man behöva extrema personer i sin "närhet" för att själv känna sig mer normal - så brukar jag tänka och då stör jag mig inte lika mycket på udda typer.

Det är min berättelse och mina tips.
 
Sv: Skita i andra?

Fast... varför ska man då vara fb-vänner?

Själva grundidén är ju - trodde jag - att man får del av andra människors statusuppdateringar, åsikter och vardag.
Vill man inte se det ska man väl inte vara vänner? Eller?

Jag har en del på Facebook som finns där för skola,jobb och föreningar. Det är bra att vi kan ha vissa grupper eller diskussioner om vårt gemensamma men att slippa alla deras inlägg som handlar om annat.
Det är bra om veta om vi ska städa, gå på möte osv men jag behöver inte se femtioelva bilder på deras snoriga ungar,deras frukostmacka eller 100 poster med citat om religion och delfiner..
 
Senast ändrad:
Sv: Skita i andra?

Fast även om man är vänner så är man kanske inte så nära vänner att man behöver se ALLT dom känner för att uppdatera/dela med sig av. Har en fb-vän, som kan bli lite jobbig. Hon delar ALLT, och då menar jag verkligen ALLT. Allt hon läser i tidiningar, allt hon gör och allt hon lyssnar på. När hon är igång kan det komma 20-30 statusuppdateringar/delningar på 10 minuter... Och jag tror faktiskt inte att hon vet om att allt hamnar i alla vänners syn, utan hon tror nog att det bara hamnar på hennes vägg..
 
Sv: Skita i andra?

Svårt att skita i andra, iaf om det är ens kompisar det gäller.. Är det mer yttliga bekantskaper, då struntar jag i det. En sak som jag har lärt mig med tiden är att personer man inte riktigt klickar med är ingen större idé att försöka umgås mer med, en vänskap funkar inte om man är tvungen att hela tiden anstränga sig för att det ska fungera. Mina kompisar är sådana som jag gillar att umgås med.
Idioter träffar man ju på ändå, dom behöver man inte vara kompis med..
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 481
Senast: Pratsch
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 021
Senast: alazzi
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 429
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 022
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp