Skit också!

ASKAPLASKA

Trådstartare
I morse blev min bästis Kimba, en snart 9 år gammal Grand Danios tik påhoppad av en annan hund. Det var typ det sämsta som kunde hända då jag jobbar VARJE dag med att hon inte ska vara aggressiv och visa misstänksamhet mot allt och alla!
För ca 5 år sen fick hon nästan hela örat bortslitet av en annan hund och det har naturligtvis satt sina spår.
Jag tycker så synd om henne! Där kom vi, i kort koppel, lite småstel och morgontrött-och så flyger denna galna jycke fram och bara hugger och hugger. Det hjälpte inte att vi backade undan, den följde bara efter!
Hussen fick nog en chock för han gjorde inte en ansats till att fånga in sin hund utan det var en hantverkare som befann sig på plats som fick rycka ut och slita bort hunden.

Det blev inga allvarliga skador på nån av hundarna men matte blev lite skakis.
Ville bara skriva av mig lite!

Sv: Skit också!

Fyfan vad tråkigt!!! Vad otacksamt det är att träna bort rädslor hos sin hud när det baa kommer folk o förstör sen :(

fan vad tråkigt alltså... min hund har blivit på hoppad av både o kopplade hundar och kopplade, ägaren släppte kopplet:mad:!
Så han har blivit lite misstänksam vid möten..

vad tråkigt att din träning kanske riskeras att blir förstörd nu.. att folk inte
kan hålla sina jäkla hundar!!

Vovve var just ute på promenad med raggen på ända och hårt uppdragen överläpp med ett dovt morr långt ner i magen. :cry:

Jag känner mig som en skitdålig matte som inte kan skydda henne från sånt där och jag förstår att hon inte kan lita på mig.
Men det är väl bara att börja om från början då...suck.

Huga... Vet precis hur du har det. Min gosse har samma problem och han har blivit påhoppad i tid och otid under sitt liv. Senast var det en monsterstor hund som kom från skogen och matten sprang åt andra hållet så sambon fick kasta bort hunden. Jag var inte där, hade jag varit det så hade jag nog strypt hunden tills matten slitit den ur mina händer :mad:. Inte hundens fel och det hade inte hjälpt min egen hund att bli tryggare, men jag ser idag rött när han blir attackerad då han även har börjat få problem med ryggen :crazy:

Lycka till i framtiden och hoppas verkligen att det hela inte förvärras alltför mycket :crazy:

lilla kimba :cry::cry::cry: den gubbskiten borde inte fan inte få ha hund!! :mad:
hoppas det ordnar sig för er vännen!
usch jag blir så ARG!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej jag behöver lite hundmänniskors input. Under brf:s årsmötet diskuterades den stora frågan vem som nu glömt att plocka upp sin hunds...
Svar
19
· Visningar
2 258
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund :( Vi har en Grand Danios som blir sju år i Februari, hon har aldrig bitit någon och aldrig morrat eller visat tänderna mot en endaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 823
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund I lägenhetshuset jag bor i nu är det ett par som har sina två hundar lösa ute på tomten som hör till lägenheterna. Det är ett litet...
Svar
9
· Visningar
1 345
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
38 624
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka