Hon högg utan att släppa

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hon högg utan att släppa

Vår gamla hund var gudasnäll, tyckte om alla och har aldrig bitit någon, någonsin. Men det var EN man som han ogillade, han släppte inte in honom i vårt hus. Han stod bara i hallen och skällde och morrade! Så absolut kan hundar avsky bara en person!

Men på din beskrivning så kan inte hunden bitit honom om man bara fick en ytlig rispa? Min pappa har blivit biten av en hund i armen, som INTE släppte! Slutade med att han fick åka till akuten, var rejält djupa bitsår.

Kommer också ihåg en kille som lekte med vår gamla hund och trodde plötsligt att hunden bitit honom, men under lekens gång hade han råkat nudda honom med tanden så ja!

Där förutsattes att tomten var inhägnad vilket TS aldrig kommenterade.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1173388

Ja, och dessutom stod det ju att grannens rädsla handlade om en rottweiler som aldrig var lös - mer än så kan man ju knappast göra.

Den tråden, ginnies, handlade ju inte alls om att folk ska stå ut med att bli bitna i armen av stora GD:s bara för att de får skylla sig själva om de är rädda...?

Om det kommer en annan hund händer ingenting eftersom hon inte går fram mot någon varelse;)

Förutom grannen, och vi har inte begärt någonting, vi kom överens om att de kunde höra av sig när de var ute:)

Vägen tillhör gården

Vägen tar slut vid sommarstugan

Nej, jag tänker inte ha min hundinhägnad för att skydda de fem-sex personer som går förbi hemma under ett årå, däremot är hon alltid vid min sida så jag har full koll efter det som hände, UTAN munkorg:D

Vad ville ni veta mer:D

Varför startade du tråden?
Du har ju alla svaren själv............

Varför startade du tråden?
Du har ju alla svaren själv............

Giinies, eller vad du nu heter, att minnas så exakt vad jag skrev förra året skrämmer mig:crazy:, å jag tänker fortsättnigsvis inte ta hänsyn till en kvinnas djur fobi som är så kraftig att hon inte ens går ut sommartid då det går kossor framför deras hus, där handlar det om andra människor och en helt annan sak!

Voff: Jag frågade efter om fler hade hundar som bara avskydda en person och var helt lugn och snäll mot resten av människor som kom och gick och faktiskt har jag fått ett par sådana svar så vad du syftar på vet jag inte;)

Det är cirka ett år sedan jag skrev på Bukefalos, eller startade en tråd, denna tråd blir förmodligen den sista jag någonsin startar här, tack vare Ginnis eller vad den kallar sig som har sådan koll och tack vare att läskunnigheten är nere på noll!

Tack alla andra som kommit med bra synpunkter från alla håll och kanter, ni som svarat på min fråga och skrivit om era hundar eller andras som enbart visat agg mot en enda person!

Hej då och jag önskar er alla som firar jul en Riktigt God Jul!:D

Så trevlig man kan vara då, eller....? Oförskämd är du oxå.
Du är inte speciellt trevlig själv, hur vore det att svara på frågor som du fått i tråden?

Att ni äger eran mark har ingen ifrågasatt, men äger ni all mark från stället där vägen börjar från allmän väg? Vems ansvar är det att vägen underhålls? Dikas, harvas osv.

På fora är det ganska vanligt att man kollar upp skribenters tidigare trådar, visste du inte det?

Du skall nog viska väldigt lågt om läsförståelse eftersom du uppenbarligen själv har stora problem med det.

Så trevlig man kan vara då, eller....? Oförskämd är du oxå.
Du är inte speciellt trevlig själv, hur vore det att svara på frågor som du fått i tråden?

Att ni äger eran mark har ingen ifrågasatt, men äger ni all mark från stället där vägen börjar från allmän väg? Vems ansvar är det att vägen underhålls? Dikas, harvas osv.

På fora är det ganska vanligt att man kollar upp skribenters tidigare trådar, visste du inte det?

Du skall nog viska väldigt lågt om läsförståelse eftersom du uppenbarligen själv har stora problem med det.

Åh det ska DU säga????
Du är den otrev ligaste person här inne vad jag märkt, alltid läser man något snäsigt drygt svar från dig, och du verkar riktigt konfilktinställd också.

ha ha, herregud, hon frågade om någon varit med om att en hund tycker illa om bara en person, och de flesta svar är bara elaka kommentarer om att hägna in gården med mera.
afton.

Giinies, eller vad du nu heter, att minnas så exakt vad jag skrev förra året skrämmer mig:crazy:, å jag tänker fortsättnigsvis inte ta hänsyn till en kvinnas djur fobi som är så kraftig att hon inte ens går ut sommartid då det går kossor framför deras hus, där handlar det om andra människor och en helt annan sak!

Jag minns inte ett jota-jag var aldrig i den tråden så du kan lugna dig o sluta vara rädd.

Men flera är rädda för dina lösa hundar, några är det nu och andra var det då-kanske inte så konstigt att det inte är så många som går förbi.:sneaky:

ha ha, herregud, hon frågade om någon varit med om att en hund tycker illa om bara en person, och de flesta svar är bara elaka kommentarer om att hägna in gården med mera.
afton.

Knappast elakt att mena som så många gjort att TS borde sätta staket runt trädgården, någon annan lösning finns väl inte eftersom TS inte vill ha koppel eller hage?

Voff: Jag frågade efter om fler hade hundar som bara avskydda en person och var helt lugn och snäll mot resten av människor som kom och gick och faktiskt har jag fått ett par sådana svar så vad du syftar på vet jag inte

Ingen missade din fråga. Många missade inte heller attityden du visar mot din omgivning i ditt inlägg. Men detta är ett diskussionsforum och ur din fråga kommer följdfrågor. Som man diskuterar. Det är så ett diskussionsforum funkar. Det är liksom vitsen med det. Inte bara att man får de svar man vill ha. Ville du bara ha ett ja eller nej-svar på din fråga? Då hade det varit bättre att du vänt dig till en hundpsykolog/tränare och ställt frågan. Jag (och även fler verkar det som) tycker att ditt problem med att hunden faktiskt varit på grannen, har utlöst en mer komplex situation. Vi diskuterar gärna det.

Ingen missar din ironi och nedlåtenhet heller, hur många smilysar du än lägger in efter dina motfrågor.

Nej, jag tänker inte ha min hundinhägnad för att skydda de fem-sex personer som går förbi hemma under ett årå, däremot är hon alltid vid min sida så jag har full koll efter det som hände, UTAN munkorg

Du är faktisk skyldig att skydda alla människor mot din hund, även om du själv inte tycker det.

Du uppger att grannkvinnan och hennes dotter är rädda och anser att det är deras problem.

Du uppger att stugägaren och hans fru är rädda och anser att det är deras problem. Om de ringer kan du tänka dig att ta in hunden. Du lägger alltså ditt ansvar på dom. och vi är taskiga som reagerar på det........ ( såg detta om grannfrun och dottern när din andra tråd kom upp på tal)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 645
Senast: ISABEL
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 159
Senast: paradiset
·
Övr. Hund Jag vet att hundar inte kan känna svartsjuka men jag funderar på min vuxna hunds beteende efter att jag tagit in en valp i huset...
Svar
2
· Visningar
2 474
Senast: Chouwa
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 420
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023