SKINN skodda ridbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 3 996
H

Havregryn

Hittade ett par skinnskodda ridbyxor från rooping, köpte dme och älskar dem. Tyvärr finns d ebara i en färg, skulle vela ha fler skinnskodda. Vilka andra märken har äkta skinn på skoningen??

Sv: SKINN skodda ridbyxor

Kentucky, hade i alla fall.
Victor Hugo, osäker om de har det numera.
Vissa Horka modeller, bara hört det men är inte 100& säker.

tack ska kika på dem, är just de "alla" hade.. men ingen mer känns de som.

SKulle gärna vilja få veta modellen på dina skinnskodda roping ridbyxor samt vart de är köpta ;)
Vill ha ett par Kentucky men de är så dyra :cry:

skickar pm åt dig vart jag hittade mina.

Inte vad jag vet och jag försöker att hålla mycket av Pikeurs kollektion färskt i minnet ;)
(ffavoritmärke)

F.I.T.S PerforMAX är skodda med rådjursskinn. De får dock en vanlig människorumpa att se ut som en babians. :eek:

Prövat dem med andra ord? Hur bra fungerar F.I.T.S jämfört med andra ridbyxor tycker du?
(ursäkta semi OT)

De är grymt sköna men man ser så himla rolig ut - det är skärningen på skoningen som är aplik. Annars sitter de jättebra och är svala och bekväma på sommaren. Om man inte skrattar ihjäl sig över dem "delade skinkorna" så rekommenderar jag dem absolut. :)

Ok jag har bara en äldre modell av dem i manschester och det känns iaf som äkta skinn.

KL

Min första kontakt med helskodda ridbyxor var med skinn. Jag var tvungen att ha dessa enligt den dåvarande halvt galna chefen. Jag hatade dessa ridbyxor. Nytvättade satt jag i timmar framför TVn och ruggade för att de skulle vara mjuka. Trots det var de som grovkornigt sandpapper. Snacka om skav i grenen.

Just nu rider jag i ett par helskodda back2back med clarino/daewoo eller vad det är, och jag älskar dom.

KL

Det är väl mest lite äldre byxor som har det, jag har tex ett par Victor Hugo och ett par cavallo i äkta skinn men de är några år. (Dock lika fina fortfarande)

Särskilt i cavallona gillar jag känslan, det är inte samma som de första som fanns, som även jag hade (som Dubben skriver om, dvs när det först kom) och som även mina blev stenhårda, så är de här två paren inte alls. De är lika mjuka och sköna efter tvätt.

Sen kan det förstås bero på att jag första tvätten tänkte "äh, jag provar" med vanligt tvättmedel eftersom jag inte hade skinntvättmedel hemma:angel: (just med mitt första par alltså)

Jag fick ett tips vad gäller att tvätta skinnskodda ridbyxor. Man kan tydligen använda grönsåpa. Det har en mjukgörande effekt. Faktiskt tyckte jag det funkade bättre än skinntvättmedel.

Använder även grönsåpa på utetäcken. Inte så frätande på det vattentäta lagret.

letar men hittar fortfarande inga mer än de jag har, får väl lasta på mig med ett par till av dom jag har. Fats så trist med bara svarta :(

Önskar att de hade funnits i fler färger samt att ett visst favorit märke för mig hade någon modell där skoningen är med riktigt skinn.

OM du råkar hitta flera så PMa ;)

Varför vill ni ha riktigt skinn? Jag märker ingen skillnad när jag rider och äkta är dessutom ett aber att tvätta.

jag håller med, betydligt smidigare med konstskinn. hade ett par pikeur som hade äkta skinn och dom luktade alltid så äckligt när dom blev blöta. :p fick tvätta med kavalclean och det doftar inte vidare gott! sen fick man gnugga skinnet medan byxorna torkade. ett riktigt projekt var det.

nej inget att ha tycker jag. men det brukar dyka upp beg. med äkta skinn då o då så ni kan ju hålla koll.

Så klart kommer mina Pikeur att vara favoriterna (speciellt Pikeur Candela :love:) men vill testa dem som Havregryn har köpt då jag lånade ett par skinn skodda ridbyxor (vet tyvärr inte märket) i veckan som var super sköna och jag tyckte att jag fick mycket bra grepp i sadeln.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 568
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 087
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: valy
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 540
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar