Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hahah delvis så såg det ut dagarna innan valborg, och även på dagen på valborg. sen kom kylan och nu har snön visserligen smält bort, men det är kalllllllt i luften snygg häst flrresten@fridaxi Haha antar att du inte riktigt var beredd att hålla med mig
Vi hade det såhär. Ca 15 grader varmt.
så fina skimlar ni har! har själv en vitnos! Jag bara undrar, ni som har vita hästar (skimlar), kan man ha ett helt vanligt läderpannband till sitt dressyrträns? Mitt träns är mörkbrunt (lite mörkgyllenbrun) i dressyr? Tycker själv att det ser väldigt stilrent ut och så, men vad tycker ni? Ser der riskole-aktigt ut??
Usch då stackarn!Min vita herre lyckades dra på sig en fraktur på ena canintanden i underkäken för ett par dagar sedan, så nu har han en tand mindre och går på penicillin och smärtstillande. Min älskade klumpedunshäst som lyckas med alla underliga påhitt har gjort det igen!
Min vackra vita och jag firade fyra år tillsammans den 19:e.
Igår var veterinären ute och kollade på honom och hon bekräftade bara det jag trott... Han är återigen oren på volt i höger varv.. Fyra år av att han konstant blir oren så fort jag börjar rida.
Veterinären tyckte iaf att det inte var något han led av att gå i hagen med. Så vi beslutade tillsammans att han från och med nu ska pensioneras. Han får gå sommaren ut och sedan ska jag besluta om han ska få fortsätta som sällskapshäst eller om han ska få somna in. Just nu fokuserar jag bara på att hitta en ny häst och sedan får vi se. Det viktigaste är att han inte lider.
Veterinären tyckte att om en utredning ska påbörjas så är det endast för att få reda på vad det är och att få honom utdömd.
Eftersom han har haft problemen såpass länge och att sex veterinärer har tittat på honom så tror hon att chansen att de hittar felet och kan reparera det är minimal. Jag har kanske med lite tur 10% chans att han blir ridbar igen...
Så inte så roliga besked från oss. Min älskade bästa vän. Det positiva är att alla hans konstiga beteenden är som bortblåsta nu när han inte rids. Vilket bara bevisar teorin att han inte håller för ridning.
Kan inte förstå att vi aldrig kommer få uppleva det här igen...
Här får jag snart skaffa en munkorg för hästen rullar snart fram Vi har gått lite på halvfart nu när det varit så varmt. Tror det är matten som klarar värmen sämst!