Skilsmässa

resme

Trådstartare
Hallo alla kloka bukefalister!
Behöver lite tips, hjälp och stöd.

Min man har bestämt sig för att han inte längre älskar mig och vill därför skiljas. Allt är skitjobbigt och allt är upp och ner. Han har redan bestämt sig och sörjt klart för sig själv i ca 1 månad medans jag nu är mitt uppe i all skit.

Tusen frågor i huvudet och massa problem. Vart ska jag bo? Hur gör vi med hundarna? När tar vi av ringarna? Till och med saker som att ändra status på facebook är svårt..

Vi bor just nu i en 2:a handslägenhet som han kommer bo kvar i, jag har inte råd att bo kvar här ensam. Han kan inte ta hundarna på dagtid eftersom han jobbar, jag har möjlighet att ta med dom till jobbet. Med hundar är det sjukt mycket svårare att hitta någonstans att bo.

Mitt i allt så har jag tillfälligt sagt upp kontakten med min mor också efter storbråk på midsommar.

Jag älskar mitt liv just nu....inte!

Äter receptfria sömntabletter från apoteket som snart inte hjälper mer för min kropp börjar vänja sig, bara för att kunna sova några ynka timmar.

Jag börjar bli bitter på alla jäkla kärlekspar på facebook, vill helst sätta på mig en offerkofta och tycker att inte en enda jäkel förtjänar att vara så där lycklig nu när jag inte får vara det längre.

Har berättat det för närmsta familjen och mina bästaste vänner så det är ju inte hemligt på något sätt, men att outa det här känns som ett STORT misslyckande.
Vill mest bara skruva tillbaka tiden så allt kan vara som vanligt igen...

Mycket svammel men hoppas någon kan bringa lite ljus..

Hur överlever folk sådana här saker?

Beklagar sorgen.

Du nämner hundar men har ni barn också ihop?

Hur illa det än känns...försök äta och sova. Behåll rutiner så mkt det bara går. :)

Andas, ta en dag i taget.
biteme_bigarmhug.gif

Att komma ihåg att äta är det svåraste men också det viktigaste för mig, första dagarna var värst. Ingen mat smakade nått, kan iofs bero på att jag grät så mycket då. Nu är tårarna slut känns det som men vissa dagar är värre än andra.

Jag får så konstiga tankar, inte att jag vill dö och sånt men mer "Hur ska jag hitta någon ny som vill älska mig?" "Hur ska jag kunna älska någon annan?" massa löjligt drabbel bara..

Jobbigaste är att jag nu måste skapa mig ett eget och nytt liv..

Att komma ihåg att äta är det svåraste men också det viktigaste för mig, första dagarna var värst. Ingen mat smakade nått, kan iofs bero på att jag grät så mycket då. Nu är tårarna slut känns det som men vissa dagar är värre än andra.

Jag får så konstiga tankar, inte att jag vill dö och sånt men mer "Hur ska jag hitta någon ny som vill älska mig?" "Hur ska jag kunna älska någon annan?" massa löjligt drabbel bara..

Jobbigaste är att jag nu måste skapa mig ett eget och nytt liv..
Jag vet hur det är. Låt det som behöver ut komma ut. Det är galet upp och ner.

Jag fixade inte att ändra fb-statusen i början, så jag dolde bara allt. Då syns det heller inte i flödet när du ändrar.

Kram.
Man överlever. Även om det inte känns så.

Hur mår du idag?
Mår sådär.. Har åkt till en kompis lägenhet för att ge oss båda lite ensamtid. Ska kolla på en lägenhet imorgon där jag kan bo några månader, är glad över att få komma på visning men jag vill ju helst åka hem till oss och att allt ska vara som vanligt typ. Det är mycket blandade känslor kan man säga...

Mår sådär.. Har åkt till en kompis lägenhet för att ge oss båda lite ensamtid. Ska kolla på en lägenhet imorgon där jag kan bo några månader, är glad över att få komma på visning men jag vill ju helst åka hem till oss och att allt ska vara som vanligt typ. Det är mycket blandade känslor kan man säga...
"Förstår" det.
Skönt att du har en kompis att vara hos i alla fall.
Kram om du vill.

Sitter och kollar på blocket efter lägenhet och jag hatar det! Varför ska det vara så jäkla dyrt och varför är folk så aviga om man har husdjur?
Vågar man hyra ett rum som ensam tjej?

Sitter och kollar på blocket efter lägenhet och jag hatar det! Varför ska det vara så jäkla dyrt och varför är folk så aviga om man har husdjur?
Vågar man hyra ett rum som ensam tjej?
Har du testat att sätta ut annons själv?

Jag har två gånger (2007 och 2009) fått jobb på annan ort. Första gången var det tillfälligt, andra provanställning så jag behöll min lägenhet men behövde ju boende. Hittade inget på olika annonssidor där det var ok med mina hundar, men efter att ha satt ut annons fick jag tag på kanonboenden.

I min hyresvärd 2007 fick jag en god vän på köpet.

Har du testat att sätta ut annons själv?

Jag har två gånger (2007 och 2009) fått jobb på annan ort. Första gången var det tillfälligt, andra provanställning så jag behöll min lägenhet men behövde ju boende. Hittade inget på olika annonssidor där det var ok med mina hundar, men efter att ha satt ut annons fick jag tag på kanonboenden.

I min hyresvärd 2007 fick jag en god vän på köpet.
Har satt ut en annons på en lägenhetsgrupp på Facebook, kanske borde lägga ut en på blocket också. Känns bara så utlämnande och att en massa puckon kommer att höra av sig..

Har satt ut en annons på en lägenhetsgrupp på Facebook, kanske borde lägga ut en på blocket också. Känns bara så utlämnande och att en massa puckon kommer att höra av sig..
Men varför utgå ifrån att puckon hör av sig? Visst kan det hända (jag fick ett sådant svar) men de flesta människor är ändå ganska normala.

Att någon gång annonsera efter bostad är nog rätt vanligt. De som svarar har läst din annons och vet vad du behöver. Det är mer tidseffektivt än att leta bland annonser på objekt som inte passar. Vissa fastighetsägare låter bli att annonsera för att slippa bli nerringda utan kollar istället hyres-annonserna.

Hallo alla kloka bukefalister!
Behöver lite tips, hjälp och stöd.

Min man har bestämt sig för att han inte längre älskar mig och vill därför skiljas. Allt är skitjobbigt och allt är upp och ner. Han har redan bestämt sig och sörjt klart för sig själv i ca 1 månad medans jag nu är mitt uppe i all skit.

Tusen frågor i huvudet och massa problem. Vart ska jag bo? Hur gör vi med hundarna? När tar vi av ringarna? Till och med saker som att ändra status på facebook är svårt..

Vi bor just nu i en 2:a handslägenhet som han kommer bo kvar i, jag har inte råd att bo kvar här ensam. Han kan inte ta hundarna på dagtid eftersom han jobbar, jag har möjlighet att ta med dom till jobbet. Med hundar är det sjukt mycket svårare att hitta någonstans att bo.

Mitt i allt så har jag tillfälligt sagt upp kontakten med min mor också efter storbråk på midsommar.

Jag älskar mitt liv just nu....inte!

Äter receptfria sömntabletter från apoteket som snart inte hjälper mer för min kropp börjar vänja sig, bara för att kunna sova några ynka timmar.

Jag börjar bli bitter på alla jäkla kärlekspar på facebook, vill helst sätta på mig en offerkofta och tycker att inte en enda jäkel förtjänar att vara så där lycklig nu när jag inte får vara det längre.

Har berättat det för närmsta familjen och mina bästaste vänner så det är ju inte hemligt på något sätt, men att outa det här känns som ett STORT misslyckande.
Vill mest bara skruva tillbaka tiden så allt kan vara som vanligt igen...

Mycket svammel men hoppas någon kan bringa lite ljus..

Hur överlever folk sådana här saker?

Du kommer klara det här. Men visst är det tufft!

Jag brukar grina, tröstäta och träna. Och grina ännu mer med kompisar. Och skratta med kompisar och djur.

Ang leta bostad vet jag inte mkt om.

Men sömn: olika teer a la kamomill, nattro etc finns ju. Man lär också bli tröttare av ca 3 fiskoljekapslar/omegakomplex och av magnesium.

Det kanske kan hjälpa?
Annars finns ju läkare som kan hjälpa om det skulle bli riktigt illa.

Kram Till dig!

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 617
Senast: Thaliaste
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 210
Senast: Meggan
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 473
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V