Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast som moderator kanske man inte hinner med att läsa alla inlägg, dvs man missar vissa saker som kanske skulle tas bort om man har sett dem, om det är inlägg som man anser är för kritiska mot någon person, triangla dem gärna, vi moderatorer har rätt mycket att göra, och vi försöker även hinna med annat än Bukefalos, och dessutom inte mer än mänskliga.
Men Immer. Du som många andra AR-ryttare måste ju kunna se skillnaderna när man byter/ kompletterar till/ med t.ex Borba eller ?
Det är väl det man betalar för- kunskap som man själv ännu inte känt/ upplevt. Skriver känt eftersom ridsport handlar väldigt mkt om känsla- som inte alltid behöver vara den rätta.
Ersätter tränaren för att lära sig av dess erfarenhet rörande alla gebiter- oavsett om det gäller fågelskådning, skidskytte, hundspann osv.
Jag tog ingenting som personlig kritik, men som sagt så låste jag tråden i avvaktan på Gunnars och andra moderatorers synpunkter. Själv är jag väldigt trygg i min ridning, och jag vet vad jag sysslar med.
Men - låt oss tänka oss in i ett scenario där någon av oss AR-utövare skulle kritisera en film på Tävlingsdressyrforumet, då är jag övertygad om att det skulle bli ett ramaskri från tävlingsmänniskorna och många skulle känna sig påhoppade.
Själv håller jag mig borta från kommentarer i det forumet. Det känns lugnast så.
Jodå, jag förstår visst skillnaderna.
Men jag fattar faktiskt inte vad du är ute efter med den sista meningen. Jag har inte förbjudit några tävlingsmänniskor att skriva på KR-forumet.
För övrigt har jag tagit tillbaks den intressanta tråden om unghästutbildning till Klassisk Ridkonst.
Kritik och frågor är en sak , ja. Men det blir ofta ren förföljelse av AR-utövare och då har det gått för långt.
Jag stänger sällan en tråd utan att ha checkat av med Gunnar eller någon annan moderator först.
Det är dags att förstå att det inte är särskilda utövare av ridning som skapar vad som fungerar för Hästen, det är Hästen i sig som visat vägen till funktionalitet
Kritik och frågor är en sak , ja. Men det blir ofta ren förföljelse av AR-utövare och då har det gått för långt.
Jag stänger sällan en tråd utan att ha checkat av med Gunnar eller någon annan moderator först.
Är det inte bättre då att ha ett HELT rent AR - Forum? Och ett för alternativa ridstilar där vi som befinner oss i ett blandat intresse kan ta plats och få LOV att uttrycka oss?
Jag kan inte låta bli att undra om samma ifrågasättande kommer om det hade varit en vanlig dressyrnisse på filmen.
Men - låt oss tänka oss in i ett scenario där någon av oss AR-utövare skulle kritisera en film på Tävlingsdressyrforumet, då är jag övertygad om att det skulle bli ett ramaskri från tävlingsmänniskorna och många skulle känna sig påhoppade.
Om det är objektiviteten vi ska diskutera, så finns det många av forumen just nu som skulle behöva nya moderatorer. Det bästa vore kanske att kontakta Manpower och höra om de har någon[...] som kan funka som objektiva moderatorer i stället.
Vad är fakta? Vad är fiction? Bara för att det finns x antal personer som skriker väldigt högt och hävdar samma saker betyder inte att ni kommer med fakta!