Skillnaden???

Boop

Trådstartare
Jag har blivit rekommenderad att visa en av årets fölungar, men har på grund av bristande intresse för utställningar noll koll på den svängen. Vad är det för skillnad på fölbesiktning, fölutställning och fölchampionat?

Sv: Skillnaden???

Troligen mest rasen på fölet. En del raser har riktiga utställningar för föl och även andra åldrar för den delen. Medans andra raser inte har det.
ASVH har fölvisning och de bästa fölen på dem kan gå vidare till fölchampionatet. Alltså fölet måste för kvalificera sig på en fölvisning innan det kan visas på championatet.
Andra raser bl a de flesta ponnyraserna har riktigt utställningar där man kan ställa ut sitt föl. Då är det de bästa fölen på utställningen som i slutet går vidare. Många utställningar då in delade i olika klasser, ungefär som på hundutställning. Så först "tävlar" man om bäst i sin klass, sedan kan de vara kön och ras. om det är en utställning för flera raser kan det till sist bli bäst på hela utställningen.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 766
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 576
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 291
Däggdjur Hej marsvinskunniga! Har ni tid för en fråga? Jag har haft marsvin för evigheter sen, ska skaffa nya för att mitt ena barn är väldigt...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 265
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka