Skillnaden mellan katarakt och hornhinnedystrofi

Lyan

Trådstartare
Tänkte bara visa skillnaden mellan katarakt (grå starr) och hornhinnedystrofi för det är många som tror att min hund med hornhinnedystrofi är blind. Däremot hon som har katarakt kommer att bli blind 😞 Så om någon har erfarenhet av blind hund så får ni gärna berätta hur det har gått och hur hunden har anpassat sig. Hon har rätt okej syn på andra ögat än så länge skönt nog men där är katarakt i det också
A4C6109C-F2EF-4391-9AB9-F1B30ACBBDA2.webp

Tänkte bara visa skillnaden mellan katarakt (grå starr) och hornhinnedystrofi för det är många som tror att min hund med hornhinnedystrofi är blind. Däremot hon som har katarakt kommer att bli blind 😞 Så om någon har erfarenhet av blind hund så får ni gärna berätta hur det har gått och hur hunden har anpassat sig. Hon har rätt okej syn på andra ögat än så länge skönt nog men där är katarakt i det också
Visa bifogad fil 56294

Det är inte aktuellt att operera hunden med katarakt? Det går att byta linsen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 683
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 391
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
811
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka