I

indigo95

Jag har en fråga som jag inte kan få svar på är det någon här som kan hjälpa mig? jag fodrar min häst med mustang orginal-pellets men återförsäljaren försöker hela tiden övertala mig om att jag ska byta till musli, varför det är ju dyrare och innehåller exakt samma sak.. :confused: kan någon förklara skillnaden? tacksam för svar :bow:
 
Sv: skillnad

Hmmm i pellets finss det ju en massa bindmedel... Skulle jag aldrig våga ge utan att blöta upp.
 
Sv: skillnad

pga foderförstoppning eller? Jag blöter allt mitt foder.
tack för ditt svar :)
 
Sv: skillnad

Jag har fått förklarat för mig att tack vare müslins tillverkningssätt så upptar hästarna dess innehåll bättre än vad de tar upp det från pelleterat.
 
Sv: skillnad

Klart han vill du ska köpa dyrare foder...det tjänar ju han på ;-))...Varför inte fråga den tjatiga återförsäljaren VARFÖR han lagerför pelletsfoder då han uppenbarligen verkar villja pracka på sina kunder musli istället ?! :)
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 362
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 504
Senast: Stinaelin
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 566
Senast: super
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 594
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp