Skillnad i rädsla?

sweet_knorven

Trådstartare
Vad är det för skillnad om en häst går undan när den är orolig/rädd jämfört med om den blir aggressiv?

Är det skillnad i rädsla? Olika mkt rädsla? Eller är det beroende på vilket förhållande som finns mellan häst - människa?

Kanske ska tillägga att det handlar om samma häst och människa; jag och min häst, där hon har reagerat olika vilket fick mig att undra...

Kanske är det bara beroende på vad det är som gör hästen orolig/rädd?

Så, skillnaden mellan attack och att dra sig tillbaka, om man hårddrar det?

Sv: Skillnad i rädsla?

Generellt sett så flyr ju hästar, men är de av någon anledning hindrade att göra det så måste de attackera.

Så tänk efter om din häst kan ha känt sig trängd i någon av situationerna då den attackerade. Antingen direkt instängd, typ i boxen eller mot ett staket i hagen, eller om den känt sig fasthållen av t.ex. en grimma.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 897
Senast: Fazeem
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 103
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka