Skicka westernsadel

F

FidoDog

Jag håller på att sälja min älskade sadel som hästen tyvärr har vuxit ur. Problemet är att jag har en spekulant som inte bor på något vettigt avstånd.

Så hur gör man om man ska skicka sadeln? Någon som har erfarenhet av detta? Hur skyddar man bäst sadeln under transporten?

Många frågor :o

/FidoDog

Sv: Skicka westernsadel

när jag har skickat sadel så har jag lindat in den i någon form av tyg, sedan fyllt botten på en stor kartong med antingen jättemycket tidningspapper som jag skrynklat ihop eller såna där vita små frigolitsaker som blir elektriska jämt (vet du vad jag menar? :D)
sedan har jag lagt ner sadeln med fendrarna och stigbyglarna "i kors" underst. hornet brukar jag linda extra runt eller om jag har så sätter jag fast skumgummi med ett gummiband. sedan fyller man upp med det man bottnade med! :)

har skickat sadel med bussgods 3 gånger och med posten 1. Och i de tre fall jag vet hur det gick så kom sadeln fram utan en skråma. :)

vet inte om du även undrade hur det går till att skicka? så jag skriver ner det för säkerhets skull ;)
med bussgods brukar det bli billigare. jag kan inte skicka sadel mot postförskott hos posten om jag inte går via något företag. Däremot kan man ju skicka den med bussgods och efterkrav. Då betalar köparen sadeln+kostnaden för frakten när denne hämtar ut paketet. Dessa pengar sätts sedan in på det konto du anggivit när du skickade paketet. Alltså får man ligga ute med kostnaden för frakten. finns mer info här: www.bussgods.se
var det ungefär ett sådant svar du ville ha?:)

Sv: Skicka westernsadel

Tack så mycket för ett mycket bra svar :bow:

/FidoDog

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 211
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 455
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar