skicka mejl till en person

Coop

Trådstartare
Hej!
Har tänkt att skicka lite mejl och undrar därför följande:
Om jag vill skicka till Anna, Per och ola (samma mejl) men jag vill inte att någon av dem ska se att jag skickat till de andra, hur gör jag då?

Använder just nu gmailen online så att säga och har provat men det verkar inte fungera. Har annars outlook men det är inte igång just nu.

Tips någon?

:bow:

Sv: skicka mejl till en person

Nu har jag aldrig använt g-mail, men rent generellt är det bcc-fältet du ska använda för alla tre mailadresserna.

Som moiran säger, bcc eller "hemlig kopia" som det också kan heta. Notera att detta inte är idiotsäkert, för om man är skicklig kan man säkert få fram de andra som fått samma mail. Men för gemene människa räcker det gott.

jag fick ett mail dar jag var inkopierad som 'hemlig' tyvarr sa visades alla som inte var hemliga, sa jag svarade glatt tillbaka till alla - hoppla :o

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 536
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 265
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025