_saga_
Trådstartare
Jag har ingen egen erfarenhet av att skicka iväg häst med lastbil, men det är det alternativet jag lutar åt just nu då jag inte vågar köra min häst själv i vinterväglag!
Jag funderar lite på några olika saker.
*Brukar turerna gå direkt? DVS blir hästarna avlastade och ställda i stall ibland längs vägen?
*och självklart vad en rimlig prisbild brukar ligga på?
Jag ska skicka mitt sto till en kompis då jag väntar barn i april, hon ska åka från Stockholm till Finspång, en sträcka på ganska ungefär 22 mil, tror Finspång ligger nära Norrköping?
Hur har ni gjort när ni skickat era hästar på lastbil, gått på rekommendation, ring runt till olika firmor?
Ni som ringt runt, har ni ringt till företag i erat närområde eller företag runt hela Sverige??
Finns det "privatchaufförer" som kör också, och är det mycket dyrare kanske?
Jag funderar lite på några olika saker.
*Brukar turerna gå direkt? DVS blir hästarna avlastade och ställda i stall ibland längs vägen?
*och självklart vad en rimlig prisbild brukar ligga på?
Jag ska skicka mitt sto till en kompis då jag väntar barn i april, hon ska åka från Stockholm till Finspång, en sträcka på ganska ungefär 22 mil, tror Finspång ligger nära Norrköping?
Hur har ni gjort när ni skickat era hästar på lastbil, gått på rekommendation, ring runt till olika firmor?
Ni som ringt runt, har ni ringt till företag i erat närområde eller företag runt hela Sverige??
Finns det "privatchaufförer" som kör också, och är det mycket dyrare kanske?