Skengravid

M

Mumsmums

Min kropp fungerar inte som den ska just nu. I två veckor har jag mått illa, varit trött, ömmade och större bröst, och har ont i magen.
I förgår kväll fick jag ett "maganfall" och hade så jäkla ont i magen så jag bara låg och vred mig i smärtorna. Läkarna trodde att jag var med barn och vi har gjort 2 gravtest och ett ultraljud men negativt.

Någon som har upplevt något liknande? kan man vara skengravid?

Sv: Skengravid

Jag fick något hormontuppjuck för ungefär 1½ år sedan. Jag fick enorma bröst som ömmade, jag mådde illa och började bli åksjuk (åksjuk har jag inte varit sedan jag var liten). Det höll i sig i 3-4 månader och jag drog igenom 4-5 olika slags grav-tester och alla var negativa. Barnmorskan var lika förvånad som jag. Hade ingen aning om vad som hade hänt.

Det hela började när jag åkte upp och hälsade på släkten och spenderade mycket tid med syrrans barn så jag tror att min kropp blev skendräktig.

Har en kompis som fick samma spel när hon var inneboende hos en familj med två små barn.

Sv: Skengravid

Så man kan bli skengravid om man har varit mycket med bebisar?

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 879
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Vaknade strax innan kvart över 02 och kände hur det gjorde ont i mitt högra bröst. Men det tog en liten stund innan jag reagerade. Det...
Svar
11
· Visningar
1 292
Senast: gråvarg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama