Skendräktig,hur länge?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare liljekonvall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 7 530
L

liljekonvall

Jag misstänker att min lilla plutta blivit skendräktig och eftersom jag inte vart med om detta innan så ställer jag mig nu i skaran och och frågar er mer erfarna.....
Hon är Väldigt slö och bara sover.Hon har bäddat i dels sin egen bädd och i vår säng(som hon inte får vara i).Hon äter dåligt och springer och gömmer ben om hon får ett.Hon suckar och ibland gnäller/gnyr hon en stund.Hon verkar ledsen också..

Jag har tittat på juvrena(heter det så på hundar?)men de ser normala ut,så någon mjölk verkar inte finnas.Jag skulle gärna vilja ha er syn på saken,hur de brukar bete sig och hur länge det brukar vara.

Det har ju blivit några förändringar här hemma också,så det inte bara är att hon är orolig.Jag har brutit foten och kan inte gå knappt något med henne.sambon går någon långpromenad per dag,men annars är det bara kisserundor,då han jobbar hela dagarna.Dessutom har vi kört bort den andre hunden till sambons föräldrar av två skäl.Dels fick hon borrelia och dels för att underlätta för mig att kunna gå ut med bara en.

Så vad tror ni,skendräktig och eller bara ledsen?Ska tillägga att hon är mattes hund och knappt vill gå ut med sambon,följer med efter att ha tittat länge på mig om det inte är hon o jag som ska ut istället?

Sv: Skendräktig,hur länge?

Det låter som en skendräktighet ja. Så gjorde min lilla yorkshire-tik när hon löpte. Alla sina leksaker och ben la hon mycket omsorgsfullt i sin korg som hon bäddade "fint" åt sina "valpar"=leksaker och ben. Hon var också väldigt "nere" och ville bara ligga i sin korg. Det varierade mellan varje löp. Men en till två veckor var vanligast för hennes del. Men för vissa kan det pågå i flera veckor.

Gå in http://www.agria.se/agria/index.nsf...rl=http://www.agria.se/Agria/text.nsf/id/1594. Där kan du läsa mer:)

Sen fick ju hon livmodersinfektion som gjorde att vi fick operera bort allt så nu löper hon inte heller och blir inte heller skendräktig.

Försök att stimulera henne mer du om det går, så hon får tänka lite. Det man brukar säga är väl

*lite mindre mat
*mer motion

peppar peppar har våran aldrig blivit skendräktig..

och sedan är de väl runt 8-9 veckor efter löpet man bör oroa sig för detta...? en del börjar inbilla sig saker direkt (tror inte det om TS i detta fall)

Åh,tack för länken,det verkar ju stämma väldigt bra.
Till det största problemet hör ju nu min fot då.Hur ska jag kunna öka motionen när jag inte kan gå:confused:Och inte köra bil heller så jag kan åka och släppa henne någonstans.
Någon som har massor av tips vi kan göra inomhus som inte kräver så mycket av mig?

Försök att stimulera henne mer du om det går, så hon får tänka lite. Det man brukar säga är väl

*lite mindre mat
*mer motion

peppar peppar har våran aldrig blivit skendräktig..

och sedan är de väl runt 8-9 veckor efter löpet man bör oroa sig för detta...? en del börjar inbilla sig saker direkt (tror inte det om TS i detta fall)

Hon började löpa 5 juli,så det har ju gått över två månader....Började märka förändringar för ett par gagar sedan.Hon är dessutom väldigt klängig mot mig nu.Vill jag ska sitta och klia magen i timmvis.Med tanke på att jag ändå inte har mycket för mig så får hon ju mycket uppmärksamhet,men hon får aldrig nog känns det som

Liknande trådar

Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 464
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min Chihuahua är extremt frusen av sig. Han har jättemycket päls för att vara chihuahua men den verkar tyvärr inte vara så mycket till...
Svar
13
· Visningar
1 738
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 976
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Detta är ju ingen jätteseriös tråd att det är ett problem, men ändå vore det ganska skönt om vi kunde synka ihop oss lite bättre:p...
2
Svar
20
· Visningar
7 830
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka