Går det ända hundens morgonpigghet?

Sv: Går det ända hundens morgonpigghet?

Självklart går det att ändra rutinerna. Det är "bara" att vara mer envis än hunden.
Vill du inte att hon ska väcka dig tidigt så får du sluta att gå upp när hon väcker dig.

Jag hade en period när Camaro väckte mig klockan 5 varje morgon (jag hade börjat jobba tidigt hela sommaren och hon fortsatte med de rutinerna) men då bestämde jag mig för att jag inte tänkte gå upp före 8 och ignorerade henne i flera timmar. Det var asjobbigt att ha en hund som stod och vrålskällde i örat på mig i flera timmar men det tog inte allt för lång tid innan hon slutade vakna så tidigt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 616
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Att lämna i smyg
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp