Går det ända hundens morgonpigghet?

Sv: Går det ända hundens morgonpigghet?

Självklart går det att ändra rutinerna. Det är "bara" att vara mer envis än hunden.
Vill du inte att hon ska väcka dig tidigt så får du sluta att gå upp när hon väcker dig.

Jag hade en period när Camaro väckte mig klockan 5 varje morgon (jag hade börjat jobba tidigt hela sommaren och hon fortsatte med de rutinerna) men då bestämde jag mig för att jag inte tänkte gå upp före 8 och ignorerade henne i flera timmar. Det var asjobbigt att ha en hund som stod och vrålskällde i örat på mig i flera timmar men det tog inte allt för lång tid innan hon slutade vakna så tidigt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 884
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 014
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 043
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka