C
c_line
Jag håller på att rida in min nordsvensk. Förra gången jag red för 10 dagar sedan så ville han dra iväg i en situation när vi red ut. Han laddade ett tag förbi några hus med störning och när vi kom fram till en vägkon så sprang han några steg, jag fick stopp på honom och vände upp mot konen och red förbi igen tillbaka hemmåt.
Han har skenat en gång i vagn för ett år sedan, nu efter denna förhållandevis lilla händelsen så blev jag så rädd att benen skakade. Jag red honom igen igår, först en stund i ridhuset sedan i paddocken. När vi kom ut i paddocken vände han upp mot skogen och började ladda (spänna sig i hela kroppen och sätta upp huvudet så jag känner att det snart kommer explodera) jag vände honom och red in igen. Rädd såklart.
Hur hanterar man situationen när hästen vill dra?
Känns så tråkigt begränsat nu och jag vill ju inte vara rädd.
Han har skenat en gång i vagn för ett år sedan, nu efter denna förhållandevis lilla händelsen så blev jag så rädd att benen skakade. Jag red honom igen igår, först en stund i ridhuset sedan i paddocken. När vi kom ut i paddocken vände han upp mot skogen och började ladda (spänna sig i hela kroppen och sätta upp huvudet så jag känner att det snart kommer explodera) jag vände honom och red in igen. Rädd såklart.
Hur hanterar man situationen när hästen vill dra?
Känns så tråkigt begränsat nu och jag vill ju inte vara rädd.
Senast ändrad av en moderator: