Skatteåterbärning!

Fast man kan väl inte skicka in den idag? Titta går bra.
Behöver fylla i en bilaga innan den skickas in, som det ser ut nu så kommer jag få tillbaka ytterst lite.

Jag fick faktiskt tillbaka mycket mer än jag trodde. Det blir bra eftersom jag annars har csn så det är ju en minst sagt dålig månad men nu blir den ju bra när återbäringen kommer :)

Måste bara få min deklaration först! :p
Jag har aldrig någon aning om hur den ser ut, haha. Så det kan bli intressant.
Första gången jag ska göra avdrag dessutom :)

Jag gjorde det med mitt bank id på deras hemsida.

Fick tillbaka några tusenlappar iaf.

Jag fick också kvittens. :)

Känns fint att få tillbaka en rätt bra hög med tusenlappar fast jag inte jobbat en minut under 2014, en riktig bonus (skattar på en försäkring som faller ut efter mina föräldrar).

Vill leva lyckligt ovetande ett litet tag till:angel:

Skatteverket och jag har sällan varit kompisar.

Jag fick också kvittens. :)

Känns fint att få tillbaka en rätt bra hög med tusenlappar fast jag inte jobbat en minut under 2014, en riktig bonus (skattar på en försäkring som faller ut efter mina föräldrar).

Får man tillbaka på sånt?

Eftersom jag får det för tredje året i rad så verkar det onekligen så. :)
Får jag fråga vilken typ av försäkring det gäller? Fick i dagarna själv ärva en försäkring efter pappa som jag skattar på. (en pensionsförsäkring)

Får jag fråga vilken typ av försäkring det gäller? Fick i dagarna själv ärva en försäkring efter pappa som jag skattar på. (en pensionsförsäkring)

Jag tror det är någon sorts privat pensionsförsäkring (pappa var ju egenföretagare hela livet och mamma hade också en eftersom hon var hemma med barn så mycket), eller rättare sagt två: en från SEB och en från Skandia. Står på utbetalningsbeskeden att de drar 30 % i skatt på beloppet.

Väldigt tråkig grej att ärva förresten, jag beklagar... :(

Men då är det något liknande. Detta var också en privat. Tack för upplysningen. Bra att veta :)
Ja, man hade ju gärna sett att han hade fått njut lite av sina pensionspengar själv. Tack för beklagandet och säger detsamma till dig om dina föräldrar.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: animalasia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera hästar slet sig och skenade fritt i somras på Djurgården. En äldre man dog och flera skadades i tumultet. Piteåprofilen som äger...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
256
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama