Skarpa westernbett?

Sv: Skarpa westernbett?

Är du och din häst redo för stångbett så föreslår jag nog att du provar vilken typ av stång som funkar bäst för er. Låna av kompisar som redan rider på stång, det finns så många olika varianter och man måste prova sig fram.

Sv: Skarpa westernbett?

Hävstänger? du menar skänklar?

I western använder man tränsbett/3delade bett tills hästen är "fullärd" och sedan byter man till stång.
bettet på bilden skulle jag inte rekomendera som första stång då skänklarna inte är ledade = svårare och kräver en mkt mkt utbildad häst.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 219
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 113
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix