Men jag tror inte att det gäller just dessa bussresenärer.Jag möter dagarna i ända människor med upplevelser som vi andra inte skulle önska sin ovän.
Det är ju mera att charterresan inte var bra nog.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag tror inte att det gäller just dessa bussresenärer.Jag möter dagarna i ända människor med upplevelser som vi andra inte skulle önska sin ovän.
Men dom fick ju information. Att dom skulle någon helt annanstans.Förutsatt att det verkligen är så ja.. Och det tvivlar jag väldigt mycket på; att de inte fick någon som helst information what so ever, men det låter ju fint att säga att man inget visste när målet inte motsvarande förväntningarna för det är rätt tydligt att det är där skon klämmer och ingen annanstans.
Hade de blivit placerade bang mitt i en norrländsk lite större stad så hade nog inte problemet uppstått ens
Jo men detsamma gäller åt andra hållet också , som flykting är du inte på charterresa med utbildad reseledare, du flyr från svält, krig, terror jag tror inte alls det första man bråkar om är vart man hamnar utan att du faktiskt har hamnat i trygg hamn!! Sen självklart ska de få rätt information samt har rätt att veta vad som ska hända men i ett sådant kaos så får man faktiskt först landaOch det kostar väldigt, väldigt lite att prata med folk. Att genom ett bra bemötande förklara situationen och svara på oroliga frågor innan avresa. Jag skulle tro att det i de allra flesta fall funkar hyfsat. Den här gången gjorde det inte det.
Ja faktiskt man borde andas ut att man är i trygghet, att ens barn har överlevt en hemsk flykt !! Sen får man ta restenNej det är att säga att dom skall få åka till ett ställe och sedan skicka dom till ett helt annat långt från det som lovades.
För någon som inte har något alls så är det en stor sak.
Är det verkligen så svårt att förstå?
Men dom fick ju information. Att dom skulle någon helt annanstans.
Dom får ju tydligen inte klaga på något enligt dig för då är dom otacksamma.Du får gärna citera var jag skrivit detta.
Hur vet du det?Påstås det ja och jag köper det inte, att de noll och ingen/felaktig info fått..
Men hallå vad är det för desperat med att hamna i Östersund?Och skulle dom då i en desperat åtgärd ta till en fredlig protest då skall dom slängas ut omedelbart med huvudet före.
Det där är inget citat, det är en fri omskrivning. Jag väntar på citatet.Hur vet du det?
Ja precis man tror man är i trygghet. Man sätter sig på en buss i tron man skall till plats A. Plötsligt visar det sig att man hamnar på plats B, långt från plats A. Det kommer fram att man blivit ljugen för. Undra vad som då händer med ens trygghet? Undra då hur man mår?Ja faktiskt man borde andas ut att man är i trygghet, att ens barn har överlevt en hemsk flykt !! Sen får man ta resten
Du tycker dom skall vara tacksamma. Om dom inte är tacksamma vad skall hända med dom då?Det där är inget citat, det är en fri omskrivning. Jag väntar på citatet.
När du har varit en flykting i ett främmande land och har absolut ingenting då kanske du förstår.Men hallå vad är det för desperat med att hamna i Östersund?
Vad finns att vara desperat om?
Okej det blev litet fel men Malmö står faktiskt kvar även senare.
Dessutom så är Malmö inte riktigt säkert just nu.
Jag förstå att de går i regression och beter sig som barn med tanke på omständigheterna.
Men det innebär inte att det är okej.
När mina barn uppför sig illa så är det inte heller okej även om jag begriper att det blir så.
Vänta ett tag nu, vem har sagt att de inte är människor?
De har säkert varit med om mycket mer än de flesta svenskar och tydligen lärt sig att genom att fysiskt protestera så brukar man i Sverige kunna uppnå saker.
Hoppas att de sovit gott i bussen, synd bara att transporten inte gick för ngr dagar sedan, då den var närmare 15 grader kallt där uppe.
Senaste nytt är väl att de sovit i förläggningen...
Problemet är att man inte får ockupera någon annans buss.Är människan rättslös och ska tiga och vara tacksam när man flyr från krig och död eller har de ett människovärde som vi Svenskar?
Jag kan nog förstå men anser ändå inte att det är okej att ockupera andras privata egendom.När du har varit en flykting i ett främmande land och har absolut ingenting då kanske du förstår.
Ja det är många här som blixtsnabbt hugger om dessa otacksamma flyktingar o gärna generaliserar till att gälla alla.Ja, så här skulle aldrig Svenskar göra i samma situation, eller.....
Blir så djä..la trött på alla människor som vet allt bara de läst en artikel i en kvällsblaska och dömmer människor bara för att de kommer från ett annat land. Som vanligt påhejat av landsbygdsbon som i sina inlägg underblåser många av SD anhängare här
Är människan rättslös och ska tiga och vara tacksam när man flyr från krig och död eller har de ett människovärde som vi Svenskar?
Tycker det är ynkligt att sitta och gnälla över utsatta människor som vill hävda sitt människovärde eller är de mindre värda än Svenskar?
Jag tänker inte gå in i diskussion i ämnet här, det gör jag på annat håll där man möta IRL, ville bara sätta ner foten för de människor som är utsatta för en del Svenskars fördomsfullhet
Låt 2015 bli en vändpunkt och låt oss ta hand om våra medmänniskor oavsett var de kommer ifrån
Rolle
Som tror gott om människan, till han själv besinnar motsatsen.
Jag tycker bara de uppför sig som människor som inte har något annat än det som andra lovar att dom skall få.Jag kan nog förstå men anser ändå inte att det är okej att ockupera andras privata egendom.
Att förstå betyder inte att acceptera eller tillåta dåligt uppförande.
De uppför sig illa oavsett.
Nej bussockupation är inte ett gängse sätt att uppföra sig för sådana saker.Jag tycker bara de uppför sig som människor som inte har något annat än det som andra lovar att dom skall få.
Tycker du inte att skydd, tak över huvudet, mat och utbildning som andra betalar med sin skatt är något att vara tacksam över?Du tycker dom skall vara tacksamma. Om dom inte är tacksamma vad skall hända med dom då?