Skam på torra land...

Nej det är tillgrepp av annans egendom och det är helt olagligt.
De verkar dessutom inte ha det minsta problem med att meddela sig med omgivningen på ett språk som både de och journalisterna förstår.

Man måste följa lagen i det land som erbjuder skydd och är det land som man vill stanna i.
Det finns inga alternativ på det.
Allt annat är oförskämt, otacksamt och gnälligt.
Men då så då är det ju okej att behandla utsatta människor hur som helst.

Att dom skall stå där med mössan i hand och buga och bocka. Allt annat gör dom till otacksamma och oförskämda typer. Dom har minsann ingen rätt att kräva att bli behandlade som människor.

Och skulle dom då i en desperat åtgärd ta till en fredlig protest då skall dom slängas ut omedelbart med huvudet före.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20098911.ab

Nu ska de börja hungerstrejka .... Varför inte bara åka härifrån ? De kom ju uppenbarligen TILL Sverige då kan de nog åka nån annanstanns med...

Det här gynnar INTE flyktingar ... Då menar jag RIKTIGA flyktingar ... Inte de om som hört om hur "BRA" man får det i just Sverige.... För det är den enda anledningen jag kan se... De blev BESVIKNA ( ???? :eek::confused:) över att de hamnar enligt dem på FEL :confused::confused: plats .... Som sagt RIKTIGA flyktingar är glada över att hamna på ett säkert ställe... Vad kan bli mer säkert än Grytan i Jämtland ? Det är ju säkrare där än i Malmö med alla oroligheter...

Om man är på väg från krig och helvete alt tortyr och dylikt tror jag man skulle uppskatta värme och mat och en renbäddad säng!! Någonstans måste man sluta vända in och ut på sig för att betjäna andra !!

Och det kostar väldigt, väldigt lite att prata med folk. Att genom ett bra bemötande förklara situationen och svara på oroliga frågor innan avresa. Jag skulle tro att det i de allra flesta fall funkar hyfsat. Den här gången gjorde det inte det.

Men saken var ju att de blev lovade en sak och fick något helt annat
Jag kan bara se att de blev lovade en kort bussresa men fick en lång.
Och att de sedan klagade på vädret, trånga bostäder och en ödslig omgivning.
Inte på en alldeles för lång bussfärd.

Demokrati tycker man inte, den är definierad centralt i världen.

Demokrati innebär att alla får tycka vad de vill.
Att medborgarna beslutar gemensamt hur landet skall skötas.
Att man har yttrandefrihet för alla.

Men inte att någon har rätt att använda olagliga handlingar för att protestera.
Det hör inte hemma i en demokrati.

En fredlig protest?
Man tar en buss i besittning, mot dess ägares vilja?
Hade de velat göra en fredlig protest hade man kunnat göra det utanför bussen.
Men regelverket är solklart, antingen tar du den plats verket erbjuder eller så fixar du en annan av eget val och med egna pengar. Inget att protestera över, bara att acceptera eller förkasta.

Men jag sär som mina föräldrar sade till mig, så länge du vill sätta benen under vårt matbord så bestämmer vi, när du har ett eget, bestämmer du!
Men då så då är det bara att fortsätta att ljuga för folk. Det skall dom minsann finna sig i.

Nej det är det inte.
Men de måste fortfarande följa lagen.
Precis som alla andra.

Sedan så skall de ha tak över huvudet, skydd mot kyla så att de inte fryser ihjäl, mat i magen och kläder på kroppen.
Och barnen skall ha utbildning.
Men vad jag kan se så var allt det där uppfylls så de behandlades inte alls "hur som helst".

Men då så då är det bara att fortsätta att ljuga för folk. Det skall dom minsann finna sig i.
Nej det är det inte.
Men de måste protestera på ett lagligt sätt.
Bussen tillhör ett bussbolag och den får de inte ockupera för det syftet.

Kort sagt - det där får de reda ut senare.

Jag kan bara se att de blev lovade en kort bussresa men fick en lång.
Och att de sedan klagade på vädret, trånga bostäder och en ödslig omgivning.
Inte på en alldeles för lång bussfärd.

Demokrati tycker man inte, den är definierad centralt i världen.

Demokrati innebär att alla får tycka vad de vill.
Att medborgarna beslutar gemensamt hur landet skall skötas.
Att man har yttrandefrihet för alla.

Men inte att någon har rätt att använda olagliga handlingar för att protestera.
Det hör inte hemma i en demokrati.
Och jag ser att man ljög och lurade någon som redan är i en mycket utsatt position.

Och jag ser att man ljög och lurade någon som redan är i en mycket utsatt position.
Ja det var ju dumt.
Men de måste ändå protestera på laglig väg och får inte ockupera en buss.

Oavsett hur illa man blir behandlad så måste man fortfarande följa lagen.
Och det gäller alla, även nyanlända flyktingar.

Att dom skall stå där med mössan i hand och buga och bocka. Allt annat gör dom till otacksamma och oförskämda typer. Dom har minsann ingen rätt att kräva att bli behandlade som människor.

Och skulle dom då i en desperat åtgärd ta till en fredlig protest då skall dom slängas ut omedelbart med huvudet före.

Men alltså, var är den illa behandlingen du pratar om, den rent av omänskliga behandlingen? Är det att ta emot dem och ge dem en placering utanför Östersund?

Tycker det är enkelt ! Duger det inte skicka tillbax dom där dom kom ifrån .Desto mer flyktingar vi får och det blir ont om förläggningar så kommer det att bli såhär .För folk utnyttjar det här och öppnar förläggningar där dom kan för att tjäna pengar !

Det är lätt att sitta i sin trygga svenska verklighet och förutsätta att andra människor ska bete sig och fungera som vi.

Jag möter dagarna i ända människor med upplevelser som vi andra inte skulle önska sin ovän. De är inte alltid helt logiska. Men det går att begripa varför de fungerar som de gör.

Man reagerar och fungerar annorlunda om ens inre är omskakat. Jag misstänker att de där männen kommer att se tillbaka på detta på ett annat sätt när de landat även mentalt.

Gå en mil i deras skor och döm sedan.

Men alltså, var är den illa behandlingen du pratar om, den rent av omänskliga behandlingen? Är det att ta emot dem och ge dem en placering utanför Östersund?
Nej det är att säga att dom skall få åka till ett ställe och sedan skicka dom till ett helt annat långt från det som lovades.

För någon som inte har något alls så är det en stor sak.

Är det verkligen så svårt att förstå?

Nej det är att säga att dom skall få åka till ett ställe och sedan skicka dom till ett helt annat långt från det som lovades.

För någon som inte har något alls så är det en stor sak.

Är det verkligen så svårt att förstå?

Förutsatt att det verkligen är så ja.. Och det tvivlar jag väldigt mycket på; att de inte fick någon som helst information what so ever, men det låter ju fint att säga att man inget visste när målet inte motsvarande förväntningarna för det är rätt tydligt att det är där skon klämmer och ingen annanstans.

Hade de blivit placerade bang mitt i en norrländsk lite större stad så hade nog inte problemet uppstått ens

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka