Skam på torra land...

Du tycker dom skall vara tacksamma. Om dom inte är tacksamma vad skall hända med dom då?
Sluta lägga ord i munnen på mig. Jag har ALDRIG skrivit det och det är därför du inte kan citera det. Att min åsikt att dessa personer uppträder som gnälliga barnungar och jag funderar på ifall de är "riktiga" flyktingar inte passar dig gör det inte mer ok att hitta på andra åsikter som inte passar dem och applicera dem på mig.

Nej bussockupation är inte ett gängse sätt att uppföra sig för sådana saker.
Jag kan dock förstå varför dessa människor tar till det enda sätt som dom i sin värld som är just här och nu inte har något annat sätt att protestera på.

Dom har blivit fråntagna det enda dom hade. Nämligen att myndigheter i ett demokratiskt land inte ljuger för människor.

Så när dom protesterar skall dom då göra det till den myndighet som redan har lurat dom. Precis som det man flytt ifrån.

Sluta lägga ord i munnen på mig. Jag har ALDRIG skrivit det och det är därför du inte kan citera det. Att min åsikt att dessa personer uppträder som gnälliga barnungar och jag funderar på ifall de är "riktiga" flyktingar inte passar dig gör det inte mer ok att hitta på andra åsikter som inte passar dem och applicera dem på mig.
Ibland kanske man skall fundera både en och två gånger hur man skriver en sak och hur den kan tolkas. Det är så lätt att friskriva sig från sitt ansvar genom att skriva "Citera det".

Jag tolkar dig fortfarande att dom skall vara tacksamma. Så frågan är vad som händer om dom inte är tacksamma?

Du får tolka hur du vill, det är inget jag kan göra något åt. Eftersom du sorterat in mig i ett fack så får vi väl helt enkelt vara nöjda med att så är fallet. Du vet vad jag anser och jag anser en annan sak men låt gå vi känner inte varandra så det spelar egentligen ingen roll. Du får gärna fortsätta tro att jag anser att vi ska ställa upp alla som gnäller på led och dänga upp dem eller vart du nu vill komma med dina långsökta insinuanta frågor. Jag kommer dock aldrig förstå varför vissa har ett extremt behov av att tolka in en så negativ åsikt/handlande som möjligt i sina medmänniskors skrivna alster.

Du får tolka hur du vill, det är inget jag kan göra något åt. Eftersom du sorterat in mig i ett fack så får vi väl helt enkelt vara nöjda med att så är fallet. Du vet vad jag anser och jag anser en annan sak men låt gå vi känner inte varandra så det spelar egentligen ingen roll. Du får gärna fortsätta tro att jag anser att vi ska ställa upp alla som gnäller på led och dänga upp dem eller vart du nu vill komma med dina långsökta insinuanta frågor. Jag kommer dock aldrig förstå varför vissa har ett extremt behov av att tolka in en så negativ åsikt/handlande som möjligt i sina medmänniskors skrivna alster.
Eller så kan man istället för att göra det enkelt för sig och skriva "citera mig", helt enkelt skriva "Jag tror du missupfattade det jag skrev". Och så försöker man förklara tydligare vad man menar. Detta speciellt i en tråd där det skrivs mycket och sidorna fort blir fler. Att då kräva att någon skall hitta ett citat som kanske är flera sidor bort är att göra det extremt enkelt för sig själv. Men det är klart det kräver ju en viss ansträngning av en.

Vad vet jag. Jag kanske missufattade dig. Inte en aning.

Så när dom protesterar skall dom då göra det till den myndighet som redan har lurat dom. Precis som det man flytt ifrån.
Ja det är ju det alternativ som man har.
Och om man inte litar på myndigheten så får man ju fly vidare.
Att ge sig på landets privatpersoner och företagare är fel väg att gå.
Bussbolaget kan ju inte göra något åt vad myndigheterna missar.

Och hur vet du att migrationsverket ljuger?

Jag är mer benägen att tro på vad de säger än på de som gnäller över att de inte kom till en storstad och beter sig så barnsligt som dessa gör med bussockupation och matstrejk.

De får bo var de vill, men inte på statens bekostnad och de vet de ju om.
Jag går på vad de har sagt. Hur de har upplevt informationen.

Migrationsverket verkar ju medvetna om att det kan bli fel så borde då inte dom vara extra tydliga?

Eller så kan man istället för att göra det enkelt för sig och skriva "citera mig", helt enkelt skriva "Jag tror du missupfattade det jag skrev". Och så försöker man förklara tydligare vad man menar.
I just den här typen av trådar där det är mycket upprörda känslor är det enligt min erfarenhet ingen idé. Det enda som händer är att då ska det nya inlägget analyseras sönder i kombination med allt annat som skrivits och så ska det dras nya slutsatser och nya åsikter ska pådyvlas den "misshagliga".

Men skall man inte vara tacksam över att få skydd, bostad, mat och utbildning som någon annan betalar då?
Är det missnöjd man skall vara?
Tacksam utan några som helst förbehåll? Tiga och ta emot även om man upplever sig lurad och felaktigt behandlad?

I just den här typen av trådar där det är mycket upprörda känslor är det enligt min erfarenhet ingen idé. Det enda som händer är att då ska det nya inlägget analyseras sönder i kombination med allt annat som skrivits och så ska det dras nya slutsatser och nya åsikter ska pådyvlas den "misshagliga".
Så nu drar du alla över en kam? Jo det är ju den enkla vägen i en diskussion.

Fast jag håller med dig att många gånger så är det precis så det blir. Problemet är ju bara att det är svårt att föra en vettig diskussion för mig här. Jag orkar bara inte leta sida upp och ner efter det du har skrivit.

Jag hinner knappt hänga med och svara på det som skrivs till mig.

Vi säger så här då. Var det inte det du menade så är jag ledsen att jag tolkade dig fel. :)

Jag har inga som helst problem med att erkänna att jag har fel om man bara pekar ut felet på ett tydligt och "civiliserat" sätt.

Tacksam utan några som helst förbehåll? Tiga och ta emot även om man upplever sig lurad och felaktigt behandlad?
Hur menar du annars att det skall kunna fungera?
Det blir ju som det kan när det är litet kaos och det får man ju acceptera som nyanländ.
Man man inte kräva att få något som givaren inte klarar av att ge.

Det är inte bättre än så här och det ändras inte av protester.
Ohövliga gäster är vad det är.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka