Skam på torra land...

Kul att du är så väl informerad om just dessa personer. känner du nån av dem?
Nej men jag känner igen gnället.
Och rent erfarenhetsmässigt så syns det när det är på riktigt.

Jag har kört bussen till Migrationsverket i många år, den är alltid full med asylsökande och inte uppför de sig så där alls.
De är hövliga, lågmälda och mycket tacksamma för all hjälp.

Nej men jag känner igen gnället.
Och rent erfarenhetsmässigt så syns det när det är på riktigt.

Jag har kört bussen till Migrationsverket i många år, den är alltid full med asylsökande och inte uppför de sig så där alls.
De är hövliga, lågmälda och mycket tacksamma för all hjälp.
Så bara för att du träffat en hel hög med immigranter vet du hur alla har det. Skäms människa, för din von oben-syn.

Ingen kan förutsätta något om människor vars erfarenheter och upplevelser man inte delat.

Jag föredrar att varken säga bu eller bä. Eftersom jag ingenting alls vet om just de där människorna.

Min åsikt är att vi skall vara mycket generösa med att ta emot flyktingar.
Och att vi skall ignorera klagomål på de ev. larviga misstag som Migrationsverket kan råka göra i stressen.

Dessa asylsökande har fått vad de behöver och är faktiskt bara tramsiga.

Men då så då är det bara att fortsätta att ljuga för folk. Det skall dom minsann finna sig i.
Varför var de oklara då?
Förmodligen för att gruppen då vägrat sätta sig i bussen och då hade nästa grupp kanske fått övernatta på gräsmattan utanför.
Reglerna är solklara. Man har att acceptera verkets boende, vill man inte göra det så står det fritt att bo på Sheraton i Stockholm om man så vill, det är bara att hala fram ett kreditkort med täckning o teckningsrätt.

Det ska naturligtvis klargöras från dag 1.

Är det inte det som är meningen med en demokrati? Att alla skall få klaga när man känner sig orättvist behandlad?

Och sen det här att dom minsann skall vara så tacksamma och kyssa våra fötter av tacksamhet. Usch vad det rimmar illa med demokratiska värderingar.

Dessa människor blev lovade något och sedan får de inte ens klaga när det inte blev uppfyllt.
Var hr de blivit orättvist behandlade?
De är flyktingar
Vi tillhandahåller boende, mat och fickpengar, på ett enda villkor, att man accepterar platsen där man ska bo, vill man inte det så får man fixa sitt boende själv, enklare kan det väl inte vara och rättvist så det förslår.

Som vanligt påhejat av landsbygdsbon som i sina inlägg underblåser många av SD anhängare här:banghead:
Du där så har du nog missuppfattat ett och annat.
Landsbygdsbo brukar alltid stå på de asylsökandes sida i debatterna.

Vad jag har förstått så anser han att vi skall ta emot de flyktingar som behöver skydd och vara snälla mot dem.

Nu måste du inse att du skriver på senior, det finns en del gamla stofiler här som har minne av ett annat Sverige. Toleransen och hur myndigheterna uppför sig är så mycket bättre nuförtiden.
Tror du på det där själv? Det beror bara på var man står på samhällsstegen, för den lilla människan har det bara blivit än värre i kontrollsamhällets högborg så ska man kunna överleva (talar av egen erfarenhet) så gäller det att kunna "flyga under radarn" och vara i det närmaste osynlig, samt aldrig kräva ett skit för då drar man bara elden på sig.

En del av flyktingarna på denna buss var från Syrien.

Om vi jämför vad vi erbjuder i Sverige (trots kyla och skog) så måste jag säga att just dessa människor som artikeln handlar om är grymt otacksamma med mina svenska glasögon sett. Många av flyktingarna från Syrien hamnar istället i dåligt organiserade tältläger i grannländer. Å andra sidan så kanske en Syrian hellre bor i ett dåligt organiserat tältläger än i Östersund? Men då känner jag mig nästan än mer förolämpad, om dom inte gillar kyla och skog hade dom kunnat söka asyl i ett annat land.

Lite bilder som illustrerar från http://syrianrefugees.eu:

Sweden_title.jpg

Bulgaria_title.jpg

Jordanien:
FUAD-1024x576.jpg

Irak:
Woman_Domiz-1024x680.jpg

Så du tycker att det är okej att komma hit och vara oförskämd bara för att man har haft det jobbigt då?
Du den ursäkten köper inte jag.

Oförskämt är oförskämt oavsett ur viken mun som det kommer.
Nej, ohövlighet är inte ok. Men därifrån till att kategoriskt fördöma och uttala sig om just det där begränsade antalet personer kan man inte göra utan att ha annat än medieuppgifter.

Vem vet vad som hänt där på bussen. Vem vet vem som sagt vad. Vem vet vad de där personerna har för erfarenheter och vad de föreställer sig ska hända där i kalla obygden.

Det är inte OK beteende. Men det är inte upp till oss att fördöma och anklaga. Speciellt inte utifrån vår varma ofarliga ombonade verklighet.

Du borde vara klokare och begripa vad som sker inuti människor i pressade situationer. Vanliga svenskar beter sig inte heller exemplariskt om de har taskiga erfarenheter av myndigheter och haft ett tufft liv.

Som sagt. Vi vet ingenting. Det är inte upp till oss att döma, eller ens bedöma.

Nej, ohövlighet är inte ok. Men därifrån till att kategoriskt fördöma och uttala sig om just det där begränsade antalet personer kan man inte göra utan att ha annat än medieuppgifter.

Vem vet vad som hänt där på bussen. Vem vet vem som sagt vad. Vem vet vad de där personerna har för erfarenheter och vad de föreställer sig ska hända där i kalla obygden.

Det är inte OK beteende. Men det är inte upp till oss att fördöma och anklaga. Speciellt inte utifrån vår varma ofarliga ombonade verklighet.

Du borde vara klokare och begripa vad som sker inuti människor i pressade situationer. Vanliga svenskar beter sig inte heller exemplariskt om de har taskiga erfarenheter av myndigheter och haft ett tufft liv.

Som sagt. Vi vet ingenting. Det är inte upp till oss att döma, eller ens bedöma.
Sant, vi har inte all information.
Kan bara döma utifrån det jag sett o hört.
Men det som framkommit är att de inte gillar platsen, den ligger för isolerat.
Därför bråkar man.
Och om man läser mellan raderna så har man haft bekymmer med gruppen tidigare, man hade förmodligen inte lämnat Malmö om man vetat vart man skulle.
Alltså skulle det det gjorts 100% klart, att den som inte kliver på bussen inte har någonstans att bo! varsågod och välj!!

Hur menar du annars att det skall kunna fungera?
Det blir ju som det kan när det är litet kaos och det får man ju acceptera som nyanländ.
Man man inte kräva att få något som givaren inte klarar av att ge.

Det är inte bättre än så här och det ändras inte av protester.
Ohövliga gäster är vad det är.
Och vi är ohövliga värdar som säger något och gör sedan något helt annat.

Om man känner sig felaktigt behandlad så har man alltid rätt att protestera. I alla fall i ett fritt land.

Känner man sig då maktlös så är det lätt att man protesterar på det enda sätt man tycker man kan göra det på. Det sätt som finns där och då.

Varför var de oklara då?
Förmodligen för att gruppen då vägrat sätta sig i bussen och då hade nästa grupp kanske fått övernatta på gräsmattan utanför.
Reglerna är solklara. Man har att acceptera verkets boende, vill man inte göra det så står det fritt att bo på Sheraton i Stockholm om man så vill, det är bara att hala fram ett kreditkort med täckning o teckningsrätt.

Det ska naturligtvis klargöras från dag 1.
Men man kan ju inte hålla på att ljuga för folk. Är inte vi bättre än så?

En del av flyktingarna på denna buss var från Syrien.

Om vi jämför vad vi erbjuder i Sverige (trots kyla och skog) så måste jag säga att just dessa människor som artikeln handlar om är grymt otacksamma med mina svenska glasögon sett. Många av flyktingarna från Syrien hamnar istället i dåligt organiserade tältläger i grannländer. Å andra sidan så kanske en Syrian hellre bor i ett dåligt organiserat tältläger än i Östersund? Men då känner jag mig nästan än mer förolämpad, om dom inte gillar kyla och skog hade dom kunnat söka asyl i ett annat land.

Lite bilder som illustrerar från http://syrianrefugees.eu:

Sweden_title.jpg

Bulgaria_title.jpg

Jordanien:
FUAD-1024x576.jpg

Irak:
Woman_Domiz-1024x680.jpg
Du tror inte det är så att de bott i åtminstone ett av de flyktingläger du visar på redan under sin resa hit? Det är inte direkt så att de tog ett direkt flyg till Sverige...

Men det har fortfarande inte framkommit att nån ljugit, bara vad flyktingarna tycker.

Jag håller dock med om ett annat inlägg dör det ska klargöras att de antingen får betala för sitt boende eller acceptera det de tilldelas.

Nej det hade varit bättre att klart tala om:
_ där står bussen som ska ta er till er nya förläggning. Den går om en timme. Den som inte sitter på bussen får ordna boende och käk själv ikväll, för om 2 timmar kommer nästa gäng hit som ska inkvarteras i de rum ni fram tills nu haft.
Den som förstör materiel, stjäl materiel blir polisanmäld och blir därigenom diskvalificerad för ett uppehållstillstånd.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka