Tror du på det själv?
De som verkligen har utsatts börjar inte bråka om banala saker i det nya landet som gett dem fristad.
Däremot de som inte har varit utsatta-vill ha mkt mer/Få mer. Löftet de hört talas om.
Vi lär dem att man
får allt utan motprestation här.
Får vi det?
Nej!
Min granne gav häromdagen en femtilapp till en tiggare som då började Kräva mer.
Ut försäkrade, pensionärer o låginkomsttagare skiner man i
Den dagen du säljer dina hästar o låter flyktingar bo hos Dig, o du fortfarande är positiv är du ett föredöme.
Samma med @Sjöberga, men man vill ge av alla andras. Helst ta av de förmögna. Även deras mark. Varför inte skänka av sin egen mark- o vara det föredömet man vill påtvinga alla ANDRA
Ska vi vara världens samvete o ta hit 1,3 Miljarder fattiga? För att det finns PLATS.
Jag skänker pengar till Läkare utan gränser, köper Situation Sthlm ( numera) o via skattsedeln bistånd( som numera inte går dit där det behövs), men kommer definitivt att rösta på partier som belastar Sverige till ruinens brant.
Det FANNS on OEDC studie som visade på mkt liten tillväxt av BNP som skulle göra att vi 2030 skulle ligga i paritet med Mexico o Libýen
Hittade en U G från 2013 som jag inte sett.
KVINNOSYNEN som vi tar hit.
Det svenska Apartheid där kvinnor inte är tillåtna annat än anvisat område
Vad är våldtäkt på kvinnor o barn? Kvinnosynen igen.
MANNEN har företräde!