Skam på torra land...

Kan inte folk sluta att citera hela artiklar? Det gör tråden jobbigare att läsa och bryter mot upphovsrätten och därmed även forumets regler.

Dom lär av varann, dock missade dom att det inte hjälper att kapa bussen.
Det bästa vi kunde göra är att stoppa invandringen tills vi löst dom problemen som redan finns. Typ hur dom ska förvaras, vem som ska bekosta det och hårdare regler vad gäller sådan där bussfasoner, personligen anser jag att man ska köra bussen direkt till närmast flyg o så hem med dom,då kanske följande lär sig och slutar med det tramset.

Som vanligt drar man långtgående slutsatser efter att läst artikel i tidningen och tagit det för hela sanningen. I tråden framgår också att många inte skiljer på flyktingar och invandrare. Undra på att man blir trött ibland :banghead:

Rolle
som tror gott om människan, oavsett ursprung, till de själva bevisar motsatsen

När till och med svårt traumatiserade flyktingar lyckas uppbåda kraft nog att protestera mot orättvisor, då finns det hopp för resten av oss! Länge leve revolutionen!

När till och med svårt traumatiserade flyktingar lyckas uppbåda kraft nog att protestera mot orättvisor, då finns det hopp för resten av oss! Länge leve revolutionen!
revolutionera du, så får du ju stå för fiolerna med, resten av oss lever i verkligheten och är med och betalar för att våra gäster försöker bestämma var vi ska ha våra gästrum ;)

Har de egna pengar så låt dem hyra boende var de vill, har de det inte så är det vi, genom våra myndigheter som bestämmer. Passar inte det, så är det väl bara att lösa en retur biljett.

revolutionera du, så får du ju stå för fiolerna med, resten av oss lever i verkligheten och är med och betalar för att våra gäster försöker bestämma var vi ska ha våra gästrum ;)

Har de egna pengar så låt dem hyra boende var de vill, har de det inte så är det vi, genom våra myndigheter som bestämmer. Passar inte det, så är det väl bara att lösa en retur biljett.

Jag håller med, hur ska vi som har det så svårt i Sverige klara den kostnaden? Hur ska vi har råd att slänga ut c:a drygt 14 miljarder kr på godis om året, hur ska vi ha råd att spela på lotter och annat då vi lägger ner c:a 18 miljarder bara på de svenska spelen osv.

Nä upp till kamp för de Svenska rättigheterna att lägga pengarna på vad vi tycker är viktigt för oss, det är inte vårt fel att det krigas runt om i världen ................

Rolle som sett ljuset :cool:

Jag håller med, hur ska vi som har det så svårt i Sverige klara den kostnaden? Hur ska vi har råd att slänga ut c:a drygt 14 miljarder kr på godis om året, hur ska vi ha råd att spela på lotter och annat då vi lägger ner c:a 18 miljarder bara på de svenska spelen osv.

Nä upp till kamp för de Svenska rättigheterna att lägga pengarna på vad vi tycker är viktigt för oss, det är inte vårt fel att det krigas runt om i världen ................

Ja så länge den som lägger ut pengarna själv, väljer, så är det ok. Att sedan vissa att lägga pengar på tokerier som spel o dobbel är väl deras sak.

Samma sak med var flyktingar ska bo. Har de egna resurser så är jag den siste att förneka dem rätten att välja.
Vill/behöver de däremot ta våra resurser i anspråk så ska det ske på våra villkor inte deras.

Det anser jag vara en självklarhet.

Så länge du tjänar dom själv så får du faktisk själv råda över vad du lägger dom på.
Eller tycker du att staten ska bestämma vad, av din lön, du får köpa, om ens något?
Problem när du tänker?

Som vanligt drar man långtgående slutsatser efter att läst artikel i tidningen och tagit det för hela sanningen. I tråden framgår också att många inte skiljer på flyktingar och invandrare. Undra på att man blir trött ibland :banghead:

Rolle
som tror gott om människan, oavsett ursprung, till de själva bevisar motsatsen

Vad är då sanningen? Låt oss hör Tao enligt Rolle.

http://nwt.se/karlstad/2015/02/27/de-asylsokande-ska-skickas

Har det blivit vanligare att asylsökande protesterar på det här viset?

– Det har uppkomit fler situationer. Det beror på flera faktorer. Varje aktion får ju stor medial uppmärksamhet, det sprider sig, och blir ett sätt att protestera.

– Det handlar också om att de som kommer har släktingar och vänner som bott i många år i Sverige. De har fått en beskrivning om hur det var när de kom till Sverige för många år sedan. Så är det inte längre. Nu har vi en boendebrist på ett annat sätt.

-------------------------------------------------------------------

Jag tror de asylsökande tror att all publicitet är bra publicitet, i detta fall vill jag nog påstå att de skjuter sej själva i foten med dessa konstiga ideer...

Så länge du tjänar dom själv så får du faktisk själv råda över vad du lägger dom på.
Eller tycker du att staten ska bestämma vad, av din lön, du får köpa, om ens något?
Problem när du tänker?
Det beror på vad man är för människa, jag vill inte ha människor omkring mig som anser att få köpa godis eller spela upp pengarna m.m. är viktigare än hjälpa människor i nöd, det är en horribel inställning som bara skapar motsättningar och rädsla för det okända.

Rolle som är förbluffad över den brist på medmänsklighet som visas här ibland

Det beror på vad man är för människa, jag vill inte ha människor omkring mig som anser att få köpa godis eller spela upp pengarna m.m. är viktigare än hjälpa människor i nöd, det är en horribel inställning som bara skapar motsättningar och rädsla för det okända.

Rolle som är förbluffad över den brist på medmänsklighet som visas här ibland

Och jag blir förvånad över folk som anser att ANDRA har större rätt till MINA pengar än jag själv...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka