Skam på torra land...

Det är också intressant att om man studerar budgeten för 2015 så är statens totala inkomster 854 miljarder. Det ska betala för alla våra omkostnader. 103 miljarder försvinner i det svarta hål som Migrationsverket behöver. Inte undra på att sjuksyrrorna inte kan får 25.000 i ingångslön på landstingen. :banghead: Dessutom behöver vi låna 32 miljarder för vi inte har råd att som land lösa det vi åtagit oss. Idioti.
Hur går det om du månad efter månad måste låna pengar för att klara dig? Lyxfällan nästa.

Göra VAD? Hur? VEM ska betala?
Våra pensionärer, skola o omsorg?

Sådana har kommentarer är så underliga, tycker jag.
Varför är det alltid just invandrarna som man ska dra in på för att de stackars svenska pensionärerna ska bli bättre? Varför är det aldrig någon som påpekar att man kunde lagt mindre pengar på typ fontäner och parishjul för hur mycket pengar som helst. Varför kan vi inte lika gärna ta de pengarna till pensionärerna?

Nä. Det är invandrarnas fel.

Varför är det alltid just invandrarna som man ska dra in på för att de stackars svenska pensionärerna ska bli bättre? Varför är det aldrig någon som påpekar att man kunde lagt mindre pengar på typ fontäner och parishjul för hur mycket pengar som helst. Varför kan vi inte lika gärna ta de pengarna till pensionärerna?

Förövrigt blir jag lite ledsen över allt gnällande på äldreomsorgen ibland. Visst kan mycket bli bättre, men seriöst. Våra äldre kan trycka på en knapp och inom 45 minuter är vi där och finns för dem, oavsett om de har ont någonstans eller om de bara vill prata en stund. De får bistånd (i min kommun) för nästan precis vad de eller anhöriga vill. Städ, handling, tillsyner 711 gånger per natt. Tappar de sin fjärrkontroll kan de larma på oss så kommer vi. Man kan faktiskt ha det sämre.

Det är också intressant att om man studerar budgeten för 2015 så är statens totala inkomster 854 miljarder. Det ska betala för alla våra omkostnader. 103 miljarder försvinner i det svarta hål som Migrationsverket behöver. Inte undra på att sjuksyrrorna inte kan får 25.000 i ingångslön på landstingen. :banghead: Dessutom behöver vi låna 32 miljarder för vi inte har råd att som land lösa det vi åtagit oss. Idioti.
Hur går det om du månad efter månad måste låna pengar för att klara dig? Lyxfällan nästa.

Och de 103 miljarderna finansieras av alla som kommit hit, genom födsel eller migration. Hade vi inte haft en så omfattande invandring till dags dato, hade vi vare sig haft råd med det eller annan välfärd. Tur att SD hållts borta från inflytande, eller hur?

Kommunen ansvarar för kommunen. Staten ansvarar för staten. Det är inte kommunernas sak att bevilja invandrare uppehållstillstånd. Herregud nåt fick du väl lära i skolan?

Förövrigt blir jag lite ledsen över allt gnällande på äldreomsorgen ibland. Visst kan mycket bli bättre, men seriöst. Våra äldre kan trycka på en knapp och inom 45 minuter är vi där och finns för dem, oavsett om de har ont någonstans eller om de bara vill prata en stund. De får bistånd (i min kommun) för nästan precis vad de eller anhöriga vill. Städ, handling, tillsyner 711 gånger per natt. Tappar de sin fjärrkontroll kan de larma på oss så kommer vi. Man kan faktiskt ha det sämre.
Får du en hjärtinfarkt så är patienten död när du kommer. Grattis.
Jag ringde 112 för just det i november, hade jag tryckt på trygghetslarmet, jo jag har ett, hade jag varit död. Men jag är ju inte så gammal och förvirrad än, även fast många kan tro det :D

Och de 103 miljarderna finansieras av alla som kommit hit, genom födsel eller migration. Hade vi inte haft en så omfattande invandring till dags dato, hade vi vare sig haft råd med det eller annan välfärd. Tur att SD hållts borta från inflytande, eller hur?

Hur kan du får de siffrorna att gå ihop. Förklara gärna.

Det är ganska skönt att konstatera att Sverige med sin "massinvandring " har presterat bättre ekonomiskt än alla jämförbara länder med en annan migrationspolitik. QED.

Haha :) Mmm jovisst 400.000 arbetslösa säger nog emot dig, flåt 500.000 nu,nästa år 600.000 underbar vinst eller hur?

Du glömde ju de företag som tjänar pengar också.
De 103 miljarderna finansieras inte av dem som kommit eller dem som fötts här utan av dem som arbetar och tjänar pengar. oavset om de är födda här eller kommit hit.
Det är ju exakt så jag beskriver det. den största gruppen bidrar till samhällsbygget. en liten del kommer aldrig att göra det, inte ens till sitt eget uppehälle.

Tyskland har naturligtvis genom åren haft en stor nytta av sin behovsrelaterade invandring i form av gästarbetare. Sverige likaså, vår behovsrelaterade invandring kom från Finland, Grekland, Italien och ngr gamla öststater.

Men det vi diskuterar här är migrationsverkets problem och såvitt jag känner till så belastar den behovsrelaterade invandringen INTE migrationsverkets kassa.

Senast ändrad:
Du glömde ju de företag som tjänar pengar också.
De 103 miljarderna finansieras inte av dem som kommit eller dem som fötts här utan av dem som arbetar och tjänar pengar. oavset om de är födda här eller kommit hit.
Det är ju exakt så jag beskriver det. den största gruppen bidrar till samhällsbygget. en liten del kommer aldrig att göra det, inte ens till sitt eget uppehälle.

Precis, de invandrarledda företagen glöms bort helt när man räknar intäkter till staten. Idioti, då det handlar om många miljarder netto.

Det har aldrig varit långvarigt större asylinvandring förr. Under Balkankrisen hade vi ett toppår på ungefär lika många som 2014 nu har vi minst 4 år till med lika stor invandring.
Problemet är pengar. Migrationsverket är i finansiell nöd. Utöver den budget som redan är satt till 91 miljarder kronor behövs ytterligare 48 miljarder kronor för perioden 2014-2018.
Finansiell nöd?
ja, det var ju ett sätt att se på det....
En myndighet i finansiell nöd. Tror inte regering och riksdag håller med om den beskrivningen. Vi har ingen finansiell nöd i det här landets finanser.

Det är ganska skönt att konstatera att Sverige med sin "massinvandring " har presterat bättre ekonomiskt än alla jämförbara länder med en annan migrationspolitik. QED.
Menar du på fullaste allvar att Tysklands miljardvinster på exportmarknaden berodde på deras generösa invandringspolitik och inte på den svaga EURON?
Att Sveriges fenomenala återhämtning sedan krisen på nittiotalet skulle bero på vår exceptionellt höga asylinvandring?

För gör du det så förklarar det ju din motvilja att acceptera en del fakta.

Får du en hjärtinfarkt så är patienten död när du kommer. Grattis.
Jag ringde 112 för just det i november, hade jag tryckt på trygghetslarmet, jo jag har ett, hade jag varit död. Men jag är ju inte så gammal och förvirrad än, även fast många kan tro det :D

Det var jättebra att du ringde ambulans. Hemtjänstens trygghetslarm är ju inte ambulansen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka