Skam på torra land...

Tidningarna räknas inte.
Vad ser du personligen som inte fungerar?
Inte vad ser journalisterna.
Titta bara på den här tråden vad journalister såg på en buss i Grytan utanför Östersund.
Var det en balanserad beskrivning av vår hantering av asylsökande tycker du?

Läser du bara delar av det jag skriver ? Jag kan inte gå in på detaljer då det gäller personer som inte vill bli uthängda. Trots att jag i många av fallen tycker det behöver tas upp i media... Då det självklart är så att syns man inte så finns man inte...
Och vet svenskar inte om problemen så är det klart de inte finns .. Strutsar har vi gott om i sverige...

Har man mer pengar på att utbilda den personal som finns så blir det ju bättre ...
Fortutbildning ? Höja lönerna så kompetensen stannar i Sverige.
Inse att det kanske behövs FLER inom vissa yrken ? Det som det nu inte finns pengar till...
Sjuksköterskor är ett lysande exempel, dålig lön och de stackare som jobbar får lov att jobba för (minst) 2 st ...
Med mer pengar till att betala löner och anställa fler så har vi en bra början.

Ni skojjar med mej va ? För det här är ju så basic så den kan ni ju inte bara säga att ni inte fattar ? :eek:

Och de som är nöjda säger inget.

Min mormor har så mycket hemtjänst och hemsjukvård som hon och morfar anser att de behöver. När morfar inte orkar längre så får mormor vara på vårdhem eller sjukhus ett par dagar och hemtjänsten fortsätter komma till morfar för att hjälpa till med hushållet. Och sen kommer mormor hem igen och så drar hela insatsen igång igen.

I en sådan där invandrartät förort tilö Sthöm där pengarna borde vara slut.

Det hade varit mycket dyrare om hon bott på sjukhemmet hela tiden så därför ställer kommunen upp med all hemhjälp som behövs för att hon ska kunna bo hemma.

Nej jag läser allt men anser inte att det är att leva i verkligheten att leva sitt liv genom tidningar.
De vill sälja lösnummer och inte ge en korrekt fakta.

:banghead: :banghead: :banghead:

vad bra då har vi det på det torra... Du och jag har helt enkelt inte samma "verklighet" ... (vilket jag ju redan visste å andra sidan :banghead: )

Tidningarna räknas inte.
Vad ser du personligen som inte fungerar?
Inte vad ser journalisterna.
Titta bara på den här tråden vad journalister såg på en buss i Grytan utanför Östersund.
Var det en balanserad beskrivning av vår hantering av asylsökande tycker du?
Sluta läs tidningar, leta inte på nätet. För det du inte vet, far du ju med all tydlighet inte illa av.
Men det förklarar desto mer ;)

En skola i fritt fall.
Kommuner som går på knäna.
En sjukvård som haltar.
Men tror du på fullt allvar att begränsad asylmottagning hjälper mot det?

Jag undrar fortfarande på vilket sätt det haltar.
Vilka är problemen?
Om man kan isolera dem så kan man lösa dem.
Att bara ösa in mera pengar fungerar sällan i någon verksamhet.

Nu så har jag ett förslag.

Vi tar de Somaliska flyktingar som har utbildning motsvarande grundskola och utbildar dem till undersköterskor.
Så där har du en konkret lösning från mig.

Vad jag vet så görs bl.a. just det.

ok då tar vi det EN GÅNG TILL !!! MIN verklighet stämmer inte med den. Alltså är det så att den inte fungerar ? Och nej det är inte ens jag personligen som är drabbad... men SÅÅÅ många omkring mej. Det fattas helt enkelt resurser, och vad är då resurser ... Jo pengar så de resurser kan infrias... Basic...

Du läste aldrig artiklarna va? I och med att du svarar som du gör...

Jag har förstått att du tror att resursbrist är problemet. I Sveriges fall är det inte storleken på resurserna som är den springande punkten, resurser finns det gott om. Det är hur resurserna används som är det intressanta.

Okej nu är vi uppe i 4 mot 2 som anser att välfärden funkar ...
Sedna, Tanten, Sjöberga och Inte-ung ...
Jag och Trygg aser inte att den fungerar. Så 2/6 tycker inte den fungerar.. 33% fortfarande inte okej siffror...

Att få in asylsökande och flyktingar i bostäder torde vara det absolut minsta problemet, där dom kommer från så byggs det ju bostäder som bombas sönder, byggs upp igen, bombas eller rivs osv. i all oändlighet så ge dom bara material och lite maskiner och verktyg så ska ni se att det blir fart på bostadsbyggandet. Jag ser liksom inte riktigt problemet, och att skapa byggnadsmaterial kan dom ju också, jag tror personligen inte dom är helt handfallna när det gäller att lära sig hur ett minisågverk fungerar och ge dom lite blandat skrot och en svets så ska ni få se vad dom kan skapa av "ingenting".

Jag skapar ju själv det jag behöver, har byggt maskiner och ett minisågverk av skrot så finns bara viljan så går allting, det som däremot inte går är att överlåta allt till Nån Annan för han har gått på evig semester (eller också är han som Jesus, alla har hört talas om honom men ingen har sett honom.)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka