L
Linda L
Har en granne som jag MÅSTE rida förbi för att komma ut i skogen, dom har 5 hundar som direkt man rider förbi skäller som f---n o biter i staketet o springer efter innanför staket bakom hästen fortfarande skällande. Det är jättejobbigt... Hade en spekulant här på en häst för ett tag sen som sa : "Har du inte lust att skära av stämbanden på hundjävlarna?" Så illa är det. Hästarna blir jätterädda o den ena kastar sig så han håller på att gå omkull, det är jätteisigt på vägen där nu också....Hjälper inte med 4 brodd när dom kastar sig, bockar osv..
En av mina andra hästar vill jag inte ens rida förbi där med, han är heltokig hela ridturen av den upplevelsen. Jag åker till ridhus med honom i stället. Trist för jag vill ju kunna rida även honom i terrängen minst 3 dagar/vecka.
Har god lust att säga åt grannarna men är rädd att dom skulle klaga på att jag har hästar då. Man har ju läst om flera fall där dom fått ta bort hästarna från gårdar då grannar klagat. Nu har dom ju aldrig sagt nåt om hästarna men ändå...
Vad skulle ni gjort??
En av mina andra hästar vill jag inte ens rida förbi där med, han är heltokig hela ridturen av den upplevelsen. Jag åker till ridhus med honom i stället. Trist för jag vill ju kunna rida även honom i terrängen minst 3 dagar/vecka.
Har god lust att säga åt grannarna men är rädd att dom skulle klaga på att jag har hästar då. Man har ju läst om flera fall där dom fått ta bort hästarna från gårdar då grannar klagat. Nu har dom ju aldrig sagt nåt om hästarna men ändå...
Vad skulle ni gjort??